Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kan niet meer bij de bestanden komen die op mijn Panda 4 Gb USB stick zijn opgeslagen. Het kan zijn dat ik de stick uit mijn PC heb gehaald zonder hardware veilig verwijderen. Ik heb de stick eerder gebruikt en in en uit de PC gehaald, misschien toen wel veilig. Mijn PC, maar ook andere PC’s zien in Deze Computer de stick zelfs niet. PC opstarten met stick erin of stick in al opgestarte PC helpt niet, ook na diverse keren. Wie heeft een tip?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kan niet meer bij de bestanden komen die op mijn Panda 4 Gb USB stick zijn opgeslagen. Het kan zijn dat ik de stick uit mijn PC heb gehaald zonder hardware veilig verwijderen. Ik heb de stick eerder gebruikt en in en uit de PC gehaald, misschien toen wel veilig. Mijn PC, maar ook andere PC’s zien in Deze Computer de stick zelfs niet. PC opstarten met stick erin of stick in al opgestarte PC helpt niet, ook na diverse keren. Wie heeft een tip?

ik heb de indruk dat je stick zijn drive-letter kwijt is, dan ziet een pc die niet.

steek de stick eens in en ga dan naar start-->rechtermuis op 'deze computer'-->beheer-->opslag-->lokaal schijfbeheer-->de usb drive. je dient deze aan te klikken in het roostertje dat je onderaan ziet in het venster van computerbeheer. dan klik je rechts en kiest voor 'wijzig drive letter en pad'. geef je stick nu een nieuwe letter. dat zou moeten werken.

laat je weten of het zo opgelost is?
 
In lokaal computerbeheer krijg ik:
C=143Gb, D=149Gb, en 2 volumes zonder naam: type standaard, de één 47Mb ESAconfiguratie, de ander 5,77GB Primaire partie. Dit terwijl de stick 4Gb is. Beide zelfde waarde voor capaciteit en vrije ruimte.
Onderaan in lokaal computerbeheer als ik rechts klik op 5,77 GB (dichtbij 4Gb) als deel van schijf 0 (143 + 5,77Gb) krijg ik alleen Volume verwijderen als mogelijkheid

Als ik de stick in USB slot vooraan steek ipv achterin geeft de PC wel met een geluid herkenning aan, in Deze computer nog steeds niet zichtbaar, maar onderin wel een teken met “USB apparaat niet herkend” en klikken daarop geeft “geen stuurprogramma’s geïnstalleerd.
 
Ga eens naar apparaatbeheer en klap schijfstations eens uit. Tel hier even hoeveel stations er zichtbaar zijn.
Stop de USB stick in een usb slotje en kijk hier of hij toegevoegd wordt.
Wordt hij niet toegevoegd, twijfel ik aan de host USB controller. Test eens met een ander USB apparaat of USB nog wel werkt op de PC.
Maar natuurlijk kan de USB stick ook zijn overleden.
Wordt hij wel toegevoegd, ( weer even tellen hoeveel stations er zijn en als het goed is, is er een USB device bijgekomen) maak dan de installatie hiervan eens ongedaan met rechtermuisklik, verwijder daarna de USB stick uit het slotje, wacht een paar tellen en plaats de USB stick opnieuw. Kijk dan eens via de verkenner of hij te zien is.

Lukt dit alles nog niet, probeer hem eens te benaderen via recovery software, zoals bijvoorbeeld Recuva.
 
In een USB slot zit ook een externe harde schijf die altijd gezien wordt en waar ik toegang heb. Bij het insteken en uithalen van de onzichtbare stick krijg ik wel een geluid van de pc, maar geen nieuwe schijf in computerbeheer. Dat lijkt mij logisch want het wordt niet herkend. Wel onder op het scherm: "onbekend usb apparaat". In een andere slot wordt “goede” usb stick wel herkend en heb ik toegang. Bij de onzichtbare usb stick zegt de pc dat er geen stuurprogramma is geïnstalleerd. Met recuva krijg ik alleen documenten van mijn externe harde schijf, waar ik vooral op werk en een paar van de harde schijf (programma’s), niets anders. De PC zegt dat er geen steunprogramma is van de onzichtbare stick. Is daar aan te komen?
 
In Start en rechter muisknop op Deze computer, dan schijfbeheer, geeft een toevoeging als ik de goede stick erin stop en niets (behalve geluid) als ik de onzichtbare stick insteek.
Hetzelfde bij linker muisknop op Deze computer.
 
Dat bedoel ik niet, ik bedoel apparaatbeheer via het configuratiescherm en daarna even afhankelijk van jouw besturing hoe je bij apparaatbeheer komt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan