Meneer pastoor gaat met pensioen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Die avond werd feest gehouden met een afscheidsdiner ter gelegenheid van het vertrek van de Pastoor der parochie, die met pensioen ging.
Een lokale politieker was uitgenodigd voor een toespraak. ..
Omdat die op zich liet wachten besliste de pastoor de tijd in te vullen met enkele herinneringen .
"Mijn eerste indruk toen ik in deze parochie aankwam, die kreeg ik bij de eerste biecht die ik hier hield.
Meteen dacht ik dat de bisschop me in een verschrikkelijk oord stuurde vermits de eerste die bij mij te biecht kwam, bekende dat hij een televisie gestolen had, geld gestolen had van zijn vader, eveneens het bedrijf waar hij werkzaam was bestolen te hebben en tevens een relatie te hebben met de vrouw van zijn baas .
Bovendien maakte hij zich schuldig aan drugs trafiek.
Om te eindigen bekende hij een venerische ziekte te hebben doorgegeven aan zijn zus.
Ik was onthutst toen ik dit allemaal hoorde, maar met de tijd leerde ik meer mensen kennen en moest toegeven dat die totaal verschillend waren:
Ik stond in een parochie met verantwoorde parochianen, met vaste waarden, diepgelovig.
En zo leefde ik de 25 zaligste jaren van mijn priesterschap...
Bij deze laatste woorden komt onze politieker binnengestormd, zich uiteraard verontschuldigend voor zijn laatkomen, en begon meteen zijn speech.
“Nooit zal ik de eerste dag van de aankomst van de onze Eerwaarde Heer Pastoor in onze gemeente vergeten.
In feite kreeg ik de eer en het voorrecht me als eerste bij hem te biecht te gaan."
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan