Opgelost Microfoon werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op mijn oude MSI Laptop met Windows 10 er op geïnstalleerd, krijg ik de microfoon niet werkend. Volgens apparatenbeheer werken beide microfoons goed, maar wanneer ik een zoekopdracht probeer in te spreken in Google Chrome krijg ik de melding: controleer de microfoon en de geluidsniveaus. Er is dus kennelijk iets mis, maar wat? Ik heb al in de geluidsinstellingen zitten "rommelen", maar misschien heb ik daar meer kwaad, dan goed gedaan. In ieder geval doet de microfoon het nog steeds niet. Kortom; ik kom er niet uit. Is er iemand op dit forum, die mij verder kan helpen. Dat zou ik graag horen en ik ben zeer benieuwd,
Vriendelijke groet,
Cor Jansen
 
Ga eens naar uitvoeren en kopieer en plak dit daar. mmsys.cpl

Ga dan naar het tabblad Opnemen
Zie je daar de microfoon staan.

Ga daarna via uitvoeren naar. SndVol.exe
Staat daar het volume dicht van de microfoon
 
Hoi Skippy, bedankt voor jouw snelle reactie. Ik heb braaf gedaan, wat jij adviseerde (al begrijp ik er niet veel van). Bij uitvoeren mmsys.cpl zijn beide microfoons zichtbaar en Microfoon High Definition Audio Device standaardapparaat is groen aangevinkt, bovendien zijn er nog Microfone High Definition Audio Device (gereed) en Line in High Definition Audio Device (gereed). Bij uitvoeren SndVol.exe zie ik alleen bij apparaten de luidsprekers staan en geen microfoon. Kan je hier iets mee? Ik hoor het nog graag.
Groet,
Cor
 
Probeer dan eens de probleemoplosser.
Ga rechtsonder op het luidsprekerikoontje staan en dan rechtermuisklik Geluidsinstellingen openen.
Ergens halverwege staat Invoer.
Het invoerapparaat moet dus de microfoon zijn. Hier kun je eventueel de probleemoplosser gebruiken.
Je kunt ook naar de Geavanceerde geluidsopties om het volume aan te passen. Doe dit dan dus bij het invoer apparaat ( De microfoon )
 
Hoi Skippy,
Jij hebt mij toch weer op het goede spoor gezet. Wat bleek; De probleemoplosser kon het niet oplossen, maar bij "geluidsapparaten beheren" vond ik (zo op 't oog) 2 identieke microfoons. Ik heb de "andere' identieke lijkende microfoon op Standaard gezet. Daarna werkte de "goede" microfoon..
Alweer heel hartelijk dank voor jouw advies en suggestie's.
Vriendelijke groet,
Cor
 
Ja dat kan natuurlijk ook nog.
Soms zijn er meerdere microfooningangen aanwezig in een PC.
Zoals bijvoorbeeld achter op het moederbord en aan de voorkant ( soms achter een klepje ) of soms zelfs aan de bovenkant van de PC.
Hier moet je dus softwarematig de juiste ingang kiezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan