Opgelost Microsoft Outlook 2019 - Leesvenster ontbreekt bij contactpersonen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,
Ik gebruik Outlook 2019 op een PC met Windows 10.
Wanneer ik in de navigatiebalk klik op "Berichten" worden mijn berichten correct weergegeven, als ik klik op "Agenda" wordt mijn agenda weergegeven.
Als ik echter klik op "Contactpersonen" krijg ik enkel het mappenvenster te zien met mijn contactpersonen. Het leesvenster blijft mijn berichten of agenda geven, afhankelijk van wat ik geselecteerd had voor mijn contactpersonen, samen met het bijpassende menu (berichten of agenda).
Wanneer ik een map selecteer van mijn contacten wordt deze wel correct weergegeven.
Welke aanpassing moet ik doen om bij het klikken op mijn contactpersonen het bijpassend leesvenster te activeren?
Alvast bedankt voor uw reactie.
Ludo
 
Oplossing
Beste Skippy en Philip V,
Mijn probleem is opgelost.
Ik heb uiteindelijk een nieuw profiel gemaakt en oude verwijderd. Alles werkt nu normaal of toch zoals ik het zou willen.
Bedankt voor de tijd die jullie in mijn probleem hebben gestoken.
Wordt dit topic door jullie gesloten of moet ik dat doen?

Philip, ik had eigenlijk wel eens willen weten welk program jij gebruikt om schermafbeeldingen te maken. Zit de mogelijkheid om pijlen te plaatsen en te nummeren bij in dat programma?

Groetjes
Ludo
Oei ... dat is wel heel 'corrupt' dan ...
In mijn desktop Outlook (maar wel 2016) heb je achter het menu Beeld, helemaal links items die de weergave van alle mogelijke schermen kan manipuleren, maar ik heb er nog nooit mee geëxperimenteerd....

Bekijk bijlage 249299

Complex maar geeft mogelijkheden ...
In de weergaveinstellingen heb ik ook al aan het kijken geweest, geeft geen oplossing.
Zou mijn pst-bestand corrupt kunnen zijn of denk je dat dat daar niets mee te maken heeft?
Ik probeer uw afbeelding uit te vergroten maar het is erg onduidelijk.
Wat ik linksboven onder Start zie staan is Nieuwe Mail en Nieuwe items en dat is niet het contacten weergave blad maar het email of berichtenweergave blad.
Je zou ook een heel ander lint moeten krijgen met het contactenblad.
Dan vraag ik me af wat u ziet als u op de meest linker button met het envelopje klikt en dus naar de emailweergave gaat.
Het lint is bij u ook de email of berichten weergave.
Als ik op Nieuwe Mail klik wordt er een nieuwe mail opgestart.
Het rare is dat wanneer ik eenmaal op een map van mijn contactpersonen heb geklikt alles normaal verloopt. Ook als ik switch tussen Berichten en Agenda.
Als ik Outlook afsluit en terug open zit ik met het aangekaarte probleem. Dus als ik de eerste keer na het openen van Outlook op Contactpersonen klik wordt er enkel de mappen van mijn contactpersonen geopend.
Ik heb ondertussen ook al mijn OST-bestand gescand. Er zaten fouten in maar na het herstellen is mijn probleem niet opgelost.
Toch wil ik jullie na al bedanken om mijn probleem mee te bekijken.
 
In de weergaveinstellingen heb ik ook al aan het kijken geweest, geeft geen oplossing.
Zou mijn pst-bestand corrupt kunnen zijn of denk je dat dat daar niets mee te maken heeft?

Als ik op Nieuwe Mail klik wordt er een nieuwe mail opgestart.
Het rare is dat wanneer ik eenmaal op een map van mijn contactpersonen heb geklikt alles normaal verloopt. Ook als ik switch tussen Berichten en Agenda.
Als ik Outlook afsluit en terug open zit ik met het aangekaarte probleem. Dus als ik de eerste keer na het openen van Outlook op Contactpersonen klik wordt er enkel de mappen van mijn contactpersonen geopend.
Ik heb ondertussen ook al mijn OST-bestand gescand. Er zaten fouten in maar na het herstellen is mijn probleem niet opgelost.
Toch wil ik jullie na al bedanken om mijn probleem mee te bekijken.
Ik heb geprobeerd een deel van uw afbeelding uit te vergroten.
Het lijkt er op dat uw contacten in iCloud staan of hiermee gesynchroniseerd wordt.

En daar haak ik even af, hier weet ik ook zo snel even geen raad mee, maar volgens mij zit daar wel het probleem.

Contact.jpg
 
Dan denk ik toch zoals de afbeelding in mijn bericht #20 dat de contactgegevens in iCloud staan. Er staat ook een aantal achter [100] of zoiets.
Als het OST op de pc staat ( u zegt dat u dit gescand heeft ) dan zal er ergens iets van een synchronisatie met het OST bestand en iCloud plaats moeten vinden.
Dit weet ik dan verder niet, nooit aan de hand gehad.
Misschien iemand anders dan.

Ik heb nog wel even snel dit gevonden: Hulp bij het gebruik van Outlook met iCloud voor Windows - Apple Support

Agenda, Contacten en Herinneringen​

Als u hulp nodig hebt bij Agenda, Contacten en Herinneringen met iCloud voor Windows, probeert u deze stappen.
Wanneer u iCloud-herinneringen op uw Windows-pc opent, worden deze 'Taken' genoemd en verschijnen deze in het onderdeel 'Taken'.

iCloud-agenda, -contacten en -herinneringen uit- en weer inschakelen​

  1. Sluit Outlook.
  2. Open iCloud voor Windows.
  3. Maak de selectie van het aankruisvak 'Mail, contacten, agenda's en taken' ongedaan en klik op 'Toepassen'.
  4. Wacht een paar seconden, selecteer 'Mail, contacten, agenda's en taken' en klik op 'Toepassen'.
  5. Open Outlook.


En deze is denk ik ook wel interessant: Als uw iCloud-contacten, -agenda's of -herinneringen niet worden gesynchroniseerd - Apple Support
 
Laatst bewerkt:
Beste Skippy en Philip V,
Mijn probleem is opgelost.
Ik heb uiteindelijk een nieuw profiel gemaakt en oude verwijderd. Alles werkt nu normaal of toch zoals ik het zou willen.
Bedankt voor de tijd die jullie in mijn probleem hebben gestoken.
Wordt dit topic door jullie gesloten of moet ik dat doen?

Philip, ik had eigenlijk wel eens willen weten welk program jij gebruikt om schermafbeeldingen te maken. Zit de mogelijkheid om pijlen te plaatsen en te nummeren bij in dat programma?

Groetjes
Ludo
 
Oplossing
Philip, ik had eigenlijk wel eens willen weten welk program jij gebruikt om schermafbeeldingen te maken. Zit de mogelijkheid om pijlen te plaatsen en te nummeren bij in dat programma?

kijk maar : https://getgreenshot.org/

Gewoonweg zalig veelzijdig, performant en betrouwbaar : zoek gewoon in al de mogelijkheden en je ziet het einde van de mogelijkheden niet !
En toch licht op je PC - géén CPU belasting of wat dan ook
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan