mini pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Tegenwoordig is er in de vakpers veel te doen rond - wat ze noemen - de PC van de toekomst. Als voorbeeld illustreren ze de Intel NUC en de Gigabyte. Nochtans is er eigenlijk niets nieuws onder de zon: ik werk zelf al drie jaar met een Acer Veriton L480G - ook een mini-PC.
► Maar, daar gaat het niet om. Toevallig zie ik in Vilvoorde een stockverkoop van nieuwe mini-pc's voor € 249. Vraag dat ze er een SSD insteken en geheugen tot 4GB. Op de illustratie hier onder zie je: zes USB's (?), een DVI, een DVD R/W (dat hebben de NUC en de Gigabyte niet) en Windows 7 Pro. Eén jaar garantie. Zodoende heb je een mini-pc die het nog een paar jaar zal doen voor ong. € 350.
Wie interesse heeft, ik woon niet ver van Vilvoorde, kan ik er eentje laten voorbereiden en reserveren. Alleen om iemand een plezier te doen. P1010020_HDR.jpg

Merci Tuts om het te verplaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Nieuw? Tweedehands en duur. Fujitsu Siemens Q5000 met 4 usbpoorten. Kwam op de markt in 2006. Samenwerking tss Fujitsu en Siemens werd stopgezet anno 2009. Te vinden op zoekertjessites voor zo'n €150, bij professionelen voor zo'n €190.
 
Ze zijn wel nieuw, dat zie je er aan. Er staat één jaar garantie. Wat er ook van zij, ik deel het alleen maar mee. Toon ons dan eens een zoekertjessite. Dat zou goed zijn om te weten.
 
Laatst bewerkt:
Misschien wel nieuw en nooit gebruikt, maar het zijn oude typen.
Helemaal nieuw zijn ze natuurlijk niet meer, omdat origineel op deze PC Windows XP heeft gestaan en nu wordt hij aangeboden met Windows 7 Pro, dus ze zijn uit de verpakking geweest.

Eventueel een veilingsite waar je zoiets kunt vinden: ≥ Vind Mini PC op Marktplaats.nl

Wat de specificaties betreft is dit al een veel betere mini ≥ Aopen DE7000 uSFF Mini PC 2.54Ghz | 4GB | SSD | 3G | HDMI - Desktop Pc's - Marktplaats.nl Mist zo te zien wel een besturing.

Of zoiets, met een snellere CPU en DDR3 en met een SSD en ook nog in Antwerpen ≥ Mini Computer/ HTPC met 120GB SSD/ 4GB DDR3 SODIMM - Desktop Pc's - Marktplaats.nl
 
Zo te zien vind je wel wat met te zoeken op het internet. 't Is altijd wel wat: geen garantie, geen OS of iets anders. De tweede op marktplaats.nl heeft redelijke specs, maar geen DVD en geen OS.
Kijk mannekes: ik doe alléén maar een beetje 'window-shopping' en laat het jullie weten. Hier heb je winkel-garantie en zijn ze nog nooit gebruikt. Voilà.

@ Grominet: "hold your horses". Waarom zo in de aanval? Alsof je me er op wijst dat ik maar beter moet kijken... De Grom in je naam is niet gestolen... Je ziet het op je Avatar ook. Waar is je goedkope site nu?
 
Laatst bewerkt:
Ze zijn wel nieuw, dat zie je er aan. Er staat één jaar garantie. Wat er ook van zij, ik deel het alleen maar mee. Toon ons dan eens een zoekertjessite. Dat zou goed zijn om te weten.

De wettelijke minimumtermijn voor nieuwe toestellen is nog altijd 2 jaar.
 
@ Grominet: "hold your horses". Waarom zo in de aanval? Alsof je me er op wijst dat ik maar beter moet kijken... De Grom in je naam is niet gestolen... Je ziet het op je Avatar ook.

No offence WaWa. Wat een reactie! Je hoeft me toch niet te 'pakken' op een nickname of avatar. Ik lees vanochtend geinteresseerd je post, zoek 1 en ander op, ik filter en pen op een correcte manier mijn bedenkingen neer. Meer niet. Ik wijs je er niet op dat je beter moet kijken, ik zie 4 usb poorten en dat blijkt ook uit de specificaties.

De wettelijke minimumtermijn voor nieuwe toestellen is nog altijd 2 jaar.

Lijkt me een correct gegeven te zijn. Ik vind op het internet 1 handelaar uit Vilvoorde (dezelfde als die van WaWa ?) die Fujitsu Siemens PC's uit de Esprimo Q5000 reeks aanbiedt en die vermeldt duidelijk op zijn site dat het om refurbished apparaten gaat. Niet nieuw dus, maar reeds gebruikt en teruggenomen door de fabrikant of handelaar die deze weer opkalefatert om ze terug aan de man te brengen. Meestal is de garantieperiode op dergelijke apparaten korter, te vergelijken met een 2ehands auto.

Waar is je goedkope site nu?

Dit is er bijvoorbeeld eentje.

Edit Timo: Taal iets aangepast. Verder post intact gelaten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Product not found = je site. Laat maar zitten. 'k Heb al spijt dat ik je wil mee laten 'window shopping' doen. Als iemand interesse zou hebben, dan was er nog tijd genoeg om het in detail uit te zoeken.
Ik ben geen amateur van oneindige ping-pong over zoiets.

PS: De Avatar of je nickname stoort me niet, wel je stijl.
 
Je vind wel iets op die site hoor;)Is wel in Engelse ponden!!!
Wawa niet aantrekken je window shopping is zeker heel goed bedoeld,marja als je lang genoeg zoekt vind je altijd iets...is het dan beter is natuurlijk grote vraag!
mvg
 
Ik ben niet geïnteresseerd om nu een andere Pc te kopen en zal me nu geen ongeluk zoeken om tot over de plas te gaan. Mocht ik geïnteresseerd zijn dan koop ik liever op 5 min. rijden van bij mij thuis van echte mensen i.p.v. virtueel.
Het is niet onmogelijk dat Cookieneater de site blokkeerd, maar er is geen reden hier aan te verhelpen.
Mocht ik nu iets nodig hebben, dan twijfel ik geen moment en ga voor de 'dikkere' Gigabyte met SSD en HDD gecombineerd, tenzij Grom dat niet goed vindt natuurlijk.
 
ik heb er sinds gisteren ook een SSD 840 EVO 250GB van Samsung er in zitten ...ben er tevreden van ..
het overzetten van mijn OS naar deze SSD verliep zonder problemen dankzij de meegeleverde Software van Samsung Data Migration
de 2 interne HDD van 1Tig zijn blijven zitten en dienen nu voor data.
 
Ik ben niet geïnteresseerd om nu een andere Pc te kopen en zal me nu geen ongeluk zoeken om tot over de plas te gaan. Mocht ik geïnteresseerd zijn dan koop ik liever op 5 min. rijden van bij mij thuis van echte mensen i.p.v. virtueel.
Het is niet onmogelijk dat Cookieneater de site blokkeerd, maar er is geen reden hier aan te verhelpen.
Mocht ik nu iets nodig hebben, dan twijfel ik geen moment en ga voor de 'dikkere' Gigabyte met SSD en HDD gecombineerd, tenzij Grom dat niet goed vindt natuurlijk.
Wawa rustig blijven denk aan je tikker!Doe zo verder als je leuke window tegen komt,deel het met ons!! Ook met je tips en je auto!!!!Er zijn nu eenmaal mensen die graag achterna posten met iets beter!gewoon negeren zou ik zeggen.Misschien is dit nieuwe trend op forums!
mvg
 
@Q.
Dit is zowat het beste cadeau dat je jezelf kon doen. Een SSD voor je OS met je programma's en je HDD's voor je data. Ik moet het je zeker niet vertellen, maar spreek uit ervaring; dat je Windows goed moet 'vertellen' dat je documenten enz. verplaatst zijn. Verplaatsen met 'locatie' dus. Computeren is nooit prettiger geweest.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan