Netwerk Mobiele telefoon momenteel niet bereikbaar.

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Als ik thuis mijn mobiele telefoon niet weet liggen, bel ik hem op via mijn vaste telefoon, zodat ik horen kan waar hij ligt.
Ik krijg dan echter het bericht “Het nummer 0479 xx xx xx is momenteel niet beschikbaar …”

Ik heb op mijn GSM de instellingen nagekeken, maar vind niets verkeerd.
Wi-Fi staat AAN
Bluetooth staat AAN
Vliegtuigstand staat UIT.
Niet storen staat UIT

Waar ligt dan het probleem ?

dit zijn wat vragen die ik heb.
  • is het de juiste nr. dat je belt? van uw vaste lijn naar uw smartphone, heb je per ongeluk geen nr. omgedraaid
  • kan je de omgekeerde doen van je smartphone naar uw vaste lijn bellen
  • bestaat uw nr. nog?

Als je via dat bellen via 4G Sim 1 belt, dan moet uw mobiele netwerk altijd aanstaan
ik zelf zet dat uit (zie afbeelding). Dit is toch mogelijk bij Telenet om zo te bellen, omdat mijn mobiele netwerk niet altijd aanstaat en ik toch bereikbaar ben.
Als dat aanstaat en je mobiele netwerk staat uit, dan ben je onbereikbaar.

Screenshot_20260508_204502_Call settings.png

Laatst bewerkt:
het 4G/5G-mobiel internet (mobiele netwerk) moet aanblijven als je belt via 4G Sim 1, al ben je thuis en zit je op wifi
Als er iemand naar u belt, begint uw smartphone te bellen en op het moment dat je wilt opnemen, wordt het gesprek afgebroken
door wat er op de afbeelding in #6 staat, uit te zetten, mag mijn 4G/5G-mobiel internet (mobiele netwerk). Ben ik altijd bereikbaar, ook al staat mijn internet volledig uit 's nachts.
ik zit dat uit voor de meldingen van mijn smartphone.
ik heb wel een klassieke simkaart en geen eSIM (ik denk dat voor eSIM het wel 4G/5G-mobiel aan moet blijven, kan ook fout zijn)

ik hoop dat dit verduidelijkt is

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan