Modem gewisseld na omschakeling ADSL naar VDSL

Status
Niet open voor verdere reacties.

albert.1946

Steunend lid
Vip Lid
Als provider heb ik Scarlet, ik gebruikte een ADSL lin gekoppeld met VDSL modem van Draytek Vigor V130 gekoppeld met router Draytek Vigor 2132 AC zonder enig probleem
Onlangs heeft Scarlet de aansluiting gewijzigd van ADSL naar VDSL, ook hebben ze hun eigen modem geinstalleerd gekoppeld met de Draytek router. Zij beweren dat mijn modem V130 niet bruikbaar is ??
Ik ken het paswoord van mijn modem, als ik de Draytek modem aansluit op de VDSL lijn krijg ik als antwoord " DNS server reageert niet"
Hoe zou ik mijn Draytek modem aan de praat krijgen om de BBox V3 van Scarlet te vervangen ??, ik heb weinig vertrouwen in het spul van Proximus

Alvast bedankt voor de hulp !!

Groeten Albert
 
Laatst bewerkt:
Die Vigor kan blijkbaar wel VDSL decoderen. In theorie zou dat dus kunnen. Praktijk kan wel wat lastiger zijn vrees ik.
Gebruik je enkel voor internet? Of ook TV, ...?

Die fout; "DNS server reageert niet" is een vrij algemene fout. Kan evengoed betekenen dat je helemaal geen netwerkverbinding hebt, wat waarschijnlijk het probleem is. In Windows is dat ook de standaard foutmelding. Heb je dus niets aan...
 
DDragon80;n233380 zei:
Die Vigor kan blijkbaar wel VDSL decoderen. In theorie zou dat dus kunnen. Praktijk kan wel wat lastiger zijn vrees ik.
Gebruik je enkel voor internet? Of ook TV, ...?

Die fout; "DNS server reageert niet" is een vrij algemene fout. Kan evengoed betekenen dat je helemaal geen netwerkverbinding hebt, wat waarschijnlijk het probleem is. In Windows is dat ook de standaard foutmelding. Heb je dus niets aan...


Het is ENKEL voor internet
 
wivy;n233387 zei:
Proximus gebruikt vectoring tegenwoordig, bbox 2 werd daardoor vervangen door de bbox 3 ... Firmware aanpassing nodig van de eigen modem ... ?


Mijn modem ga ik morgen aanpassen met een firmware update naar vectoring

Ik laat nog iets weten !!

Groeten Albert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan