Status
Niet open voor verdere reacties.
D

derwey

Gast
hello
mijn pc is gecracht,tijdens een update is de electrischiteit uitgevallen
nadien kreeg ik een zwart scherm,

naar het schijnt( technieker)is het moederbord kapot en zou niet kunnen herstelt worden!!!!!!
wat kan ik er dan nog mee doen,hij stelt me dus voor om een nieuwe te kopen
grtz
ed derwey
 
Heeft u een losse videokaart, of zit die direkt op het moederbord.
Het kan zijn dat uw losse videokaart defect is, heb dit een maand geleden ook meegemaakt. Mijn computer liep vast bij updates van Win7. Me gek gezocht, uiteindelijk was de cpu van mijn videokaart stuk.
Bij een losse kan je eens proberen van deze er even uit te nemen en met een andere proberen op te starten.
 
hoy ja sorry,de pc is bij de verkoopswinkel vandaar deze oproep
de technieker beweerd dat deze pc verloren is en onherstelbaar
wegens moederbord dat zgz stuk zou zijn
wat zou u me aanraden???
ed
 
Met een software of besturingsupdate gaat een moederbord niet kapot tijdens een stroomuitval.
Dat hij niet opstart kan kloppen als de update ergens halverwege is afgebroken.
Heb je de besturing op een CD rom staan, zorg dan dat je deze PC zo snel mogelijk thuis hebt.

Ga als volgt te werk om Windows XP opnieuw te installeren door de computer op te starten vanaf de cd met Windows XP:
1. Plaats de cd-rom met Windows XP in het cd-rom- of dvd-rom-station en start de computer opnieuw op.
2. Zodra het bericht 'Druk op een toets als u de computer vanaf cd-rom wilt opstarten' wordt weergegeven, drukt u op een toets om de computer opnieuw op te starten vanaf de cd met Windows XP.
Opmerking De computer moet zodanig zijn geconfigureerd dat deze kan worden opgestart vanaf het cd-rom- of dvd-rom-station. Raadpleeg de documentatie bij de computer of neem contact op met de computerfabrikant voor meer informatie over het configureren van de computer zodat deze opstart vanaf het cd-rom- of dvd-rom-station.
3. Het volgende bericht wordt weergegeven in het scherm Welkom bij Setup:
Dit gedeelte van Setup zorgt ervoor dat Microsoft Windows XP op deze computer kan worden uitgevoerd:
Druk op ENTER als u Windows XP nu wilt installeren.
Druk op R als u een Windows XP-installatie wilt herstellen of repareren.
Druk op F3 als u Setup wilt afsluiten zonder Windows XP te installeren.
Druk op ENTER om Windows XP te installeren.
4. Druk in het scherm Gebruiksrechtovereenkomst van Windows XP op F8 om deze overeenkomst te accepteren.
5. Controleer of uw huidige installatie van Windows XP in het vak is geselecteerd en druk op R om Windows XP te herstellen.
6. Installeer Windows XP opnieuw volgens de aanwijzingen op het scherm. Nadat u Windows XP hebt hersteld, is het mogelijk dat u uw versie van Windows XP opnieuw moet activeren.
 
Heb zo een 2,5jaar geleden de pc van een kameraad binnengekregen. Hadden die ook binnen gedaan en kon niet meer hersteld worden. Die pc kwam bij mij terecht omdat ik hem mocht hebben voor wisselstukken. Toen ik hem open deed, waren ALLE componenten losgemaakt. Alle printplaten er uit. Alles lag zo op een hoopje in de kast.
Hadden van de technieker te horen gekregen dat hij plots niets meer deed. Had hem zelfs op stroom gezet om te tonen dat hij niets meer deed. Eerst alle stof er uit verwijderd, heb er een klein half uurtje mee bezig geweest om alles terug aan te koppelen. Toen ik hem opstartte deed hij het weer alsof er nooit iets gebeurd was. Heb hem natuurlijk terug meegegeven. Op vandaag werkt die nu nog. Ze hebben wel een laptop bijgekocht maar dan wel van een andere verdeler. Daar komen ze nooit meer over de vloer.
 
Derwey

Koppel die computer eens volledig los van het elektriciteitsnet. Ontkoppel alle randapparatuur, scherm, toetsenbord, muis, printer, enz........
Wacht een paar minuutjes , koppel alles terug aan, sluit de computer terug aan op het elektriciteitsnet.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan