moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik ben van plan een nieuwe pc samen te stellen maar weet nog niet welk moederbord


ik had vroeger altijd een asus maar heb horen zeggen dat een gigabyte moederbord ook nie slecht is


wat raden jullie aan

[oplossing]Men brengt geen slechte moederborden op de markt, het voordeel van asus vind ik persoonlijk dat deze ook heel goede videokaarten hebben.
Je gaat minder comptabiliteits problemen ondervinden als je bij het zelfde merk blijft.
Je moet u eerst even afvragen: waarvoor ga ik mijn nieuwe computer gebruiken?
Wil je zelf verschillende moederborden vergelijken, kan je hier de test doen en het verschil bekijken.Als je een vergelijk wil maken kies er dan wel van dezelfde prijscategorie. Hopelijk hep je hier iets aan, nog vragen stel ze dan maar gerust [/oplossing]
[oplossing]Gamers geven vaak de voorkeur aan gigabit, maar wat precies het voordeel van deze bordjes is??
Meeste hebben 8 usb aansluitingen, genoeg om een paar gamecomsoles bij te hangen, en zeer goede multisound.
Maar de meeste andere bordjes hebben dat inmiddels ook, en extra usb kan je bijzetten met een eenvoudige hub (vanaf ca 10 euro)[/oplossing]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik ben van plan een nieuwe pc samen te stellen maar weet nog niet welk moederbord


ik had vroeger altijd een asus maar heb horen zeggen dat een gigabyte moederbord ook nie slecht is


wat raden jullie aan

Als je tevreden bent met die Asus, blijf daar dan bij. Ik denk dat er maar weinig mensen het werkelijke verschil van het ene naar het andere moederbord gebruiken of benutten.
 
Men brengt geen slechte moederborden op de markt, het voordeel van asus vind ik persoonlijk dat deze ook heel goede videokaarten hebben.
Je gaat minder comptabiliteits problemen ondervinden als je bij het zelfde merk blijft.
Je moet u eerst even afvragen: waarvoor ga ik mijn nieuwe computer gebruiken?
Wil je zelf verschillende moederborden vergelijken, kan je hier de test doen en het verschil bekijken.Als je een vergelijk wil maken kies er dan wel van dezelfde prijscategorie. Hopelijk hep je hier iets aan, nog vragen stel ze dan maar gerust.
 
Gamers geven vaak de voorkeur aan gigabit, maar wat precies het voordeel van deze bordjes is??
Meeste hebben 8 usb aansluitingen, genoeg om een paar gamecomsoles bij te hangen, en zeer goede multisound.
Maar de meeste andere bordjes hebben dat inmiddels ook, en extra usb kan je bijzetten met een eenvoudige hub (vanaf ca 10 euro)
 
Houd je bij asus en blijf zeker van asrock af (blijken beta borden te zijn van asus is niet de eerste serie waarvan je een replacement krijgt zonder je eigen MB terug te zenden, gewoon omdat er fouten inzitten).
Enige nadeel, op drie jaar garantie (2jaar in de winkel) moet je niet veel verwachten. Eens wat ouder dan 1 jaar doen ze nog zelden de moeite om te herstellen, zelfs een replacement is niet aan de orde en moet je je tevreden stellen met een armtierige credit(met moeite 15% van de originele prijs). Hetzelfde geld voor hun videokrtn.Je kan ze ook niet persoonlijk contacteren of enkel via technische dienst, waar je alleen maar domme antwoorden van krijgt. Been there ,done that.
Alhoewel dat overal wel zo zal gaan vrees ik.
Ondanks mijn nare ervaringen gaat mijn volgende MB toch weer een Asus worden
 
Houd je bij asus en blijf zeker van asrock af (blijken beta borden te zijn van asus is niet de eerste serie waarvan je een replacement krijgt zonder je eigen MB terug te zenden, gewoon omdat er fouten inzitten).
Enige nadeel, op drie jaar garantie (2jaar in de winkel) moet je niet veel verwachten. Eens wat ouder dan 1 jaar doen ze nog zelden de moeite om te herstellen, zelfs een replacement is niet aan de orde en moet je je tevreden stellen met een armtierige credit(met moeite 15% van de originele prijs). Hetzelfde geld voor hun videokrtn.Je kan ze ook niet persoonlijk contacteren of enkel via technische dienst, waar je alleen maar domme antwoorden van krijgt. Been there ,done that.
Alhoewel dat overal wel zo zal gaan vrees ik.
Ondanks mijn nare ervaringen gaat mijn volgende MB toch weer een Asus worden

Daar staat dan weer tegenover dat asrock doorgaans iets beter presteert dan asus, maar het blijft proefdraaien.Je kan dit vergelijken met bvb miele tegenover liebherr.
Een miele is een liebherr, maar om het etiket miele te verdienen worden alle machines stuk voor stuk geprobeerd.
Beide zijn uitstekend, maar de testversie heeft een klein risico.
 
van mijn 3 pc'kes zijn er 2 ASUS moederborden bij en 1tje MSI Neo digital. Ik heb tot heden met geen van de 3 problemen gehad met mijn Abitt van vroeger wel deze was na minder dan 3 jaar al opgesoupeerd.;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan