Status
Niet open voor verdere reacties.
De dochter heeft een digitale filmcamera gekocht en heeft nu een aantal filmkes (mpg-files) gemaakt.

Hoe kan ik die achter elkaar op een DVD branden om die op de TV af te spelen?

Joke135
 
Mijn dvd toestel is 3 jaar oud en ondersteund divx.
Kijk eens in je handleiding of de jouwe ook divx leest.
Op mijn blog heb ik gepost hoe ik het doe.
Allefilms afspeelbaar op alle dvd-toestellen (divx ondersteund). - Weblogs - Pctuts.be

Wil je gecomprimeerde divx (werkt ook op mijn toestel zonder probleem), dan doe ik het zo:
3 dvd op 1 dvd zetten - Weblogs - Pctuts.be

Bijkomende tip, bij twijfel, brand een dvd-rw uit de colruiyt of zo, daar betaal je niet veel, en je kan meerdere maal iets uitproberen, de schijf kan je toch gewoon wissen en herschrijven. Zo is het geen nutteloze investering, vroeg of laat komt die rw toch eens van pas.
 
Ik heb ondertussen een film gemaakt en op mijn pc speelt die probleemloos af maar waar hij moet afspelen, op de dvd-speler aan de TV, daar doet hij het niet.

Mijn speler is denkelijk al 5 of 6 jaar oud en in het boekje ervan vind ik:
"Compatible with: CD/DVD/HDCD/VCD/CD-R/MP3/KODAK PICTURE CD/JPG"

Moet ik nu een nieuwe dvd-speler kopen of kent iemand de truk om het toch te laten werken?

De goede handleiding van nijltjetweety helpt mij dus niet verder. Proeven doe ik altijd op CD-rw of DVD-rw. Als je al voldoende schijfjes naar de bliksem gebrand hebt dan leer je dat wel. Toch bedankt voor de tips.

Joke
 
Normaal gezien zou die moeten afspelen, het kan ook aan je DVD-rw liggen, ik gebruik alleen DVD+
en liefst altijd branden op de laagste snelheid.
Kan je hem eens testen op een andere dvd player ?
 
Die van mijn tut? die spelen niet op echt oude oude toestellen, daarom ook is divx nog steeds niet doorgebroken.
Dat is te verwachten.
Persoonlijk zou ik dat toestel nog gebruiken om een soap dagelijks op te nemen en een 2de bijzetten.
Er zijn programma's genoeg die goede dvd branden.
Nero kan dat ook maar dat is geen freeware.
Met welk programma brand je je films? misschien kan het daarmee.
De tijd ontbreekt me dit weekeind om een goed programma te zoeken maar steek je licht eens op in onze freewaresectie
Video - Freeware - Pctuts.be

Een goed programma vond ik daar, nl MemoriesOnTV 3.1.8 - Freeware - Pctuts.be
Maar onderaan staat dan ineens dat het DEMO is, niet freeware.
Die staat hier dus misplaatst.
Er zal wel iets tussen zitten, ik zelf kan pas Maandag eens serieus mijn tijd in het forum steken, nu is er hier van alles te doen.
 
Ik heb mijn enige DVD+RW dan maar opgeofferd en alles werkt Raar want ik heb al meerdere DVD-R gebruikt zonder probleem.

Ik brand met Nero Express 6.3...

Morgen ga ik alles bij mijn dochter testen. Daar zal het beter werken want haar DVD-speler is veel jonger.

Allen nog eens bedankt voor de hulp.

Joke
 
Als het werkt met een dvd-rw en niet met een dvd-r, dan is de vermoedelijke oorzaak dat ge de dvd niet afgesloten hebt na het schrijven.
Een dvd-rw moet niet afgesloten worden om op ander toestel te werken. Een dvd-r of dvd+r, moet WEL afgesloten worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan