Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,
voor 1 van mij kinders moet ik zelfgemaakte films op cd/dvd branden. Heb die met premiere binnengehaald en geprobeerd zo klein mogelijk te maken. Met avi ging dit niet en heb uiteindelijk met mpg het kleinste formaat bekomen. Dit is echter nog altijd te groot en wens dit nog te verkleinen. heeft iemand een tip /progje waarmee dit mogelijk is en waarbij de kwaliteit nog goed blijft ? (moet ingediend worden voor de leraar en nu heb ik 3 dvd's nodig en zou dit graag op 1 max 2 dvd krijgen). Liefst geen zakcomputer formaat.

alvast bedankt.
Ben
 
ik werk hier veel met mpgs dus kan ik je miss een beetje helpen, maar zou dan wel meer info willen weten ivm die mpgs, is het 1 mpeg of meerdere ? En hoe groot zijn ze ?
 
Aan allen : dank voor de input. Zal in weekend eens met movie maker proberen echter toen ik verkleinde in Premiere kreeg ik nogal vlug blokjes.....Moviemaker zal vermoedelijk hetzelfde geven.
Super@ kan ook veel maar niet gebruiksvriendelijk , men moet zo een beetje weten welke instellingen gangbaar zijn.
Flv : denk niet dat ieder dat kan afspelen..

Ben
 
Voor Carlo (o.a) :

Via Gspot volgende specifiecaties :
MPEG-2 Program Stream << { 1 vid, 1 aud }
Sys Bitrate: 6315 kb/s VBR
Mpeg-1 layer 2
len : 47:28
frms 71.204
kbps: 4198
Qf: 0.405
Pics/s: 25.000
Frames/s 25.000
Fields/s : 50
pic wx : 720 x 576
Sar 1250 (5:4)
par 1.065 (16:1)
dar 1.333 (4:3)
Audio : mpeg-1 layer 2
0xc0:48000Hz 224 kb/s tot , Stereo

Bij resizing zegt hij none , already dvd format (DVD 4:3 staat blauw) !?

Ben
 
Hoi Carlos ,

Vergeten te vermelden dat het eigenlijk over 8 dergelijke bestanden gaat .....

Ben intussen bezig met Windows movie maker en dit schijnt wel een beetje te lukken. Probleem met movie maker is dat hij alles in stukjes binnenneemt en ik dat alles na mekaar op de tijdlijn moet plaatsen. Beter zou zijn volledige clip ineens.

Groetjes ,

Ben
 
Hoi Carlos ,

zijn tussen de 1.3 en 1.5 Gb elk. Ben ze nu aan het verkleinen en zal ze wellicht op 1 DVD krijgen. Er komt nu extentie wmv uit en zal ze als data branden.
Kwaliteit op volledig scherm is iets anders hoor maar zijn tenminste geen blokjes.

En nu maar hopen dat de leraars de moeite en de tijd niet hebben om alles te bekijken..... :p
Zou wel eens interessant zijn (ook voor anderen) wat eigenlijk de beste manier is om dergelijke bestanden te verkleinen want ik heb vanalles (zowel slechte als goede oplossingen) gevonden op internet.

Ben
 
hopelijk lukt het en kijkt de meester de andere kant op dan (lachen)

Voor de beste manier kan ik niet veel zeggen, want hiervoor bestaan verschillende methodes om te rippen, het ligt dan ook veelal ook aan de source, voor elke filmbestand is er weer een ander prog nodig om te verkleinen dan.

Carlo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan