Status
Niet open voor verdere reacties.

KrisVM

Steunend lid
Vip Lid
Hey Tutters,

enkele jaren geleden kocht ik mij een storex multimedia disk van 1TB om films en familie foto's op te bewaren, als werkte perfect tot vorige week ik de HDD aan de pc aansloot, ik kreeg de vraag van windows dat het aanbevolen was om de schijf te controleren op fouten en deze te automatisch te herstellen, ik zag hier geen probleem in en ging akkoord, problemen begonnen dan dus wel, de harde schijf wordt niet meer herkend door de pc en andere pc ook niet, nochtans kan ik wel naar alles kijken als ik de disk aansluit aan mijn tv, ik zou het spijtig vinden dat ik alles kwijt ben dus formatteren is geen optie.

iemand een idee?
 
Caztan, voer dit eens uit op een virusvrije computer.


Download hier het Avira ISO bestand om een antivirus reddingsschijfje aan te maken. Dit is volledig gebaseerd op Linux.

Brand het ISO bestand naar een schijfje. hiermee kun je de computer booten net als met een UBUNTU live cd.
Zorg ervoor dat het BIOS staat ingesteld dat de computer moet opstarten via CD/DVD station en leg het schijfje in de lade van de CD/DVD lezer.

Zorg dat bij het scannen de externe HD aangesloten is en scan alle locaties (schijven en partities).

Laat de door Avira gevonden besmettingen verwijderen.
Je kan voor het scannen ook controleren of er nieuwe updates beschikbaar zijn. Als er Updates beschikbaar zijn zullen deze eerst gedownload worden.
Deze scan duurt wel een paar uurtjes, wees dus geduldig en onderbreek de scan niet.

Bekijk hier het filmpje hoe Avira rescue CD te gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan