mustang-mach-e

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als mijn volgende wagen elektrisch wordt, zal die klein en compact zijn. Ik hoop verder nog lang en meer te fietsen.
 
Electrisch zou pas na 700.000 km rijden ecologischer zijn dan benzine...
 
Onbegrijpelijk dat er nog steeds mensen willen geloven dat ze met de oude fossil-auto's nog verder kunnen. Leven die nog in de vorige eeuw?
 
Moest ik het geld er voor hebben zou mijn volgende een elektrische zijn, niet die mustang , maar wel die gaat uitkomen en dat is een ford 150 pick up
 
Klopt WaWa
Ik weet niet of wij het nog mee gaan maken maar eens zijn de fossiele brandstoffen op.
Iets wat er miljoenen jaren over gedaan heeft hebben we er dan in ruim 100 jaar doorheen verbrast.
Als we alles willen blijven doen en leven zoals we gewend zijn zullen er alternatieven moeten komen en dat kost uiteraard geld.
Eens zal er geen keuze meer zijn omdat dan de olie op is.
Daarom zijn het hele goede ontwikkelingen dat er nu gezocht wordt naar vervanging.
Eigenlijk is het niet aan de orde om nu gemakken en ongemakken en de kosten te gaan vergelijken.
Het is zelfs als je er goed over nadenkt bijzonder egoïstisch om het probleem bij onze nakomelingen te leggen.
 
Er zijn nog meer dan voldoende fossiele brandstoffen hoor. Die gaan bijlange nog niet zo snel op zijn.
De reden waarom ze de mensen dat wijsmaken heeft andere oorzaken. Afhankelijkheid van bepaalde landen willen afbouwen, millieubellasting willen verminderen, ...

De grondstoffen nodig voor (de huidige) batterijen daarentegen, gaat andere koek zijn. Het is ook naïef om te denken dat die veel beter zijn, en dat die grondstoffen daarvoor aan de bomen groeien. Elektrisch "rijden" is de toekomst ja. Ongetwijfeld moeten ze daar op inzetten. En tevens heel goed dat ze de batterijtechnologie willen verbeteren. En hopelijk ook deftig recycleren. Anders sta je evenver, al dan niet verder van huis.

Ze zijn goed op weg om elektrisch rijden aanvaardbaar te maken voor iedereen. Maar er blijven factoren waar je niet blind voor mag zijn. Zoals waar al die elektriciteit vandaan moet komen. Of de capaciteit en millievriendelijkheid (of impact) van de huidige batterijen.
 
<< Het is de vrees van velen die overwegen een elektrische wagen te kopen: kunnen we wel ver genoeg rijden zonder plots met een lege batterij te stranden? 512 bestuurders misrekenden zich dit jaar al. “Mensen moeten duidelijk nog wennen aan dat elektrisch rijden.”
Vorig jaar moest Touring 871 keer uitrukken om een gestrande elektrische wagen te gaan opladen met hun speciale interventiedienst voor dat type auto’s. Nu zitten we nog niet eens aan de helft van het jaar en kregen ze al 512 zulke oproepen. Wat natuurlijk te maken heeft met het feit dat er almaar meer elektrische wagens rondrijden, maar ook met het feit dat mensen nog niet gewoon zijn om ermee te rijden.
“Je kan het niet vergelijken met een klassieke motor”, zegt Danny Smagghe, woordvoerder van Touring. “De autonomie van zo’n wagen wordt veel meer dan een diesel- of benzinewagen beïnvloed door snel optrekken, vol gas door de bochten rijden, met veel mensen in de wagen zitten, een volle koffer, een fietsrek op de trekhaak... Die dingen leiden er stuk voor stuk toe dat de batterij sneller leegloopt dan tijdens een rustige rit waarbij je alleen in de wagen zat. En zo is het telkens wat rekenen. Hetzelfde met de temperatuur. Bij zeer koud of zeer warm weer, kun je minder ver rijden. Met als gevolg dat mensen vaak denken dat ze nog net thuis of aan een laadpunt zullen raken, maar toch plots stranden. En dan rest er geen andere keuze dan hulp in te roepen.”
Laden tegen 1 km per minuut
Want in tegenstelling tot een klassieke motor kun je niet even met een jerrycan een paar kilometer stappen om benzine of diesel. “Je moet opgeladen worden, zo simpel is het. Daarom hebben we nu al twee speciale wagens in dienst die uitgerust zijn met een booster. Die laadt batterijen op tegen een snelheid van 1 km per minuut. Hangt de wagen er dus een minuutje of twintig aan, dan kunnen ze twintig kilometer rijden richting huis of een laadpunt. Nu we vaststellen dat best wel wat mensen op die manier in de problemen komen, is de kans groot dat we onze vloot met boosterwagens nog zullen uitbreiden. Het zal nog even duren voor mensen dat elektrisch rijden helemaal onder de knie hebben.”>>
 
Ik denk dat de voorstanders van electrisch rijden NIET naar telefacts van ik denk 2 weken geleden gekeken hebben op VTM. Daar ging het over de negatieve gevolgen van het zogezegde groene westen. Dat groene westen is helemaal niet groen. Dat kost heel wat vervuilende energie en schaarse grondstoffen om zonnepanelen, batterijen, windmolens, electro motoren te maken. Ja dit is allemaal wat we tegenwoordig nodig hebben om hier groen te zijn. Maar dit is vele malen vervuilender als onze fosiele auto. Dat is daar heel erg duidelijk gesteld geweest. Er zijn nu al metalen die ze uit de grond halen die heel erg schaars zijn. Dus dat wil dus zeggen dat de hoeveelheid daarvan helemaal niet groot is. Dus gaan ze er een alternatief moeten voor vinden. Anders gaat hun zogezegde groene bubbel waar ze nu zo over bezig zijn heel snel ploffen.
Voor wie het eens wil bekijken. https://www.tvgemist.be/telefacts/17-de-schaduwzijde-van-groene-energie-203450
 
Jep, inderdaad. Die grondstoffen groeien niet aan de bomen. Zijn dan ook nog veel zware metalen bij, welke zeer slecht zijn voor het millieu. Op de balans veel slechter voor het millieu dan de verbranding van fossiele brandstoffen. Zijn heel weinig mensen die weten (of nadenken) hoe zonnepanelen gemaakt worden, windmolens of batterijen.
De term "groene" energie is nietmeer of minder dan een illusie. Dat is één stap uit het hele proces, de laatste stap... die is groen. Maar al hetgeen ervoor komt, aka de productie, of wat die objecten (zoals zonnepanelen) bevatten van millieubellastende grondstoffen... daar zijn ze stekeblind voor.
Daarom nogmaals, de dag vandaag zijn we er nog bijlange niet om te zeggen "Dit is de oplossing".
Inovatie en onderzoek, heel graag. Dat moet. Dat zal ook onze redding moeten zijn op langere termijn. Ik geloof ook dat elektriciteit de uitkomst gaat bieden.
 
En vergeet aub de fiets niet! Binnen een straal van 10km HET vervoermiddel voor quasi alles.
Het houd je niet alleen gezond, is dikwijls sneller dan de auto; en ... je kan dan met gerust gemoed een glaasje drinken ... een surplus die ik alvast nu zeer apprecieer!!
 
En vergeet aub de fiets niet! Binnen een straal van 10km HET vervoermiddel voor quasi alles.
Het houd je niet alleen gezond, is dikwijls sneller dan de auto; en ... je kan dan met gerust gemoed een glaasje drinken ... een surplus die ik alvast nu zeer apprecieer!!
Hier is een fiets niks waard voor te zeggen , ik woon al 34 km van een niet al te grote gemeente vandaan waar je je inkopen aan een deftige prijs kunt doen
 
Ik blijf erbij dat men verder moet kijken dan enkel groen hier. Maar hoe vervuilend hoe het over de gehele lijn is moet bekeken worden.
 
Allemaal mooi elektrisch rijden, dit jaar eentje aangekocht, kleine met batterij van 50 Kw, in theorie 330 km rijbereik, zeg wel theorie, als je aan 120 km/h rijdt op de autostrade, zie je zo je bereik zakken, als je zuinig wil rijden moet je op veel zaken letten, bij een snelheid van 70 km/h valt het verbruik mee, proberen zo weinig mogelijk te remmen, op eco rijden, verwarming of airco beperkt gebruiken enz.
Ideaal voor stadswagentje of woon weg verkeer, maar zeker niet voor lange afstanden, of met aanhangwagen.
En nu al die grote SUV met groot vermogen, ze gaan nog de helft niet halen van de vooropgestelde kilometers.
Als ik mijn kleine wagen op sport zet en het volle vermogen gebruik, vol gas optrekken en sportief rijdt dan haal ik de 200 km met moeite, en even afwachten wat het in de winter gaat zijn, iedereen weet dat het vermogen van een batterij drastisch zakt bij lage temperaturen.
En ondertussen gaan alle euro 4 en euro 5 weg per boot naar andere continenten om daar verder te rijden.
En dan de grote hamvraag, hoe gaan ze elektriciteit hebben om dit al te voeden, nu al tekorten om de huishoudens draaiende te houden in de winter. Merendeel van de wagens staan langs straat, om de 6m een laadpaal dan, en hoe gaan ze al het vrachtvervoer oplossen.
Denk niet dat het zo´n vaart gaat lopen met het verbannen van de verbrandingsmotor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan