Muziek downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.
T

telerke

Gast
Ik wil graag muziek binnen halen via het web, maar liefst zo legaal mogeklijk. Zoals Kazaa en Lirmwire zie ik zo niet zitten, riskant en illegaal. Betalend word een dure grap.



Wie kan mijn op weg helpen om het zoveel mogelijk op het rechte pad te blijven. Messchien een rare vraag, maar ja. ;)
 
vind je 0.99 cent te duur
dat kan je via itunes doen een accound aanmaken bij apple en een kaartje van 15€ of 25€ gaan kopen je kan deze vinden in de carfour en andere winkels.
illegaal let maar op want ze zijn goed opzoek naar mensen die het illegaal doen , vroeg of laat pakken ze ze wel ook alléén als er maar gedownload word ben je strafbaar

meer uitleg nodig ..... stuur een pm
 
Laatst bewerkt:
Hallo Danny, met een vraag ;
ik kocht of koop soms een cd die ik op mijn computer zet,
en die ik zelfs kan branden in een volgorde die ik wil, soms download ik niet zo netjes muziek welke ik dan ook op een cdke zet om ergens anders dan vanaf mijn pc af te spelen.
Nu kom ik op mijn vraag (ik hoor en lees van alles), kan ik muziek die ik correct download van bv. itunes nu wel of niet op een cd branden of op een memory stick zetten die ik in mijn muziekinstallatie plug ?
 
Waarom zou je die niet kunnen branden
het zijn dan wel beveiligd AAC audiobestanden en deze zijn alléén te branden met itunes
Nadien kan je ze wel op je pc terug plaatsen in mp3 bestanden .

Je kan ook van jou muziek in itunes zetten
 
vind je 0.99 cent te duur
dat kan je via itunes doen een accound aanmaken bij apple en een kaartje van 15€ of 25€ gaan kopen je kan deze vinden in de carfour en andere winkels.
illegaal let maar op want ze zijn goed opzoek naar mensen die het illegaal doen , vroeg of laat pakken ze ze wel ook alléén als er maar gedownload word ben je strafbaar

meer uitleg nodig ..... stuur een pm

Het is nu ook weer niet dat ik zo gierig ben. Ik wil best wel geld uitgeven, via Kazaa en al die andere troep zie ik zo en zo niet zitten daar heb ik geen vertrouwen in. Daarom wil ik het laten weten van zo legaal mogelijk, en dit draait uit op betalende muziek.

Nog een vraagje, mag ik muziek van YouTube op mijn pc plaatsen om deze clipjes gewoon af te spelen. Of is dat ook al illegaal?? ;)
 
Waarom op 2 forums vragen, ben je bang dat je geen antwoord zou krijgen ?

Ik ben er zeker van dat ik niet de enige ben die een vraag op een andere forum plaats, ik bedoel daar niets slecht mee. Ik ben zelfs zo zeker van dat er mensen zijn die hier en op andere forums staan ingeschreven, een normaalste zaak. Let wel op ik schrijf enkel op forums die ik vertrouw. Wees gerust ander had ik mijn niet ingeschreven, zo silmpel is de zaak en ben daar niet boos om en heb het volste vertrouwen in jullie. ;)
 
Je kan ook muziek beluisteren via youtube of ander en gewoon de muziek opnemen met een programma bvb nero wave editor.
Je hebt zeer goede kwaliteit en is niet hetzelfde als downloaden.
Niet legaal, maar veiliger.
Ook niet legaal maar veiliger dan een geluidsrecorder is via pirate bay of andere torrentsite downloaden.
Het is peer to peer, maar er word ook encrypsie gebruikt tegenwoordig.
Wat wel helemaal veilig is is je pc aansluiten op je stereo en daarmee ouderwets opnemen, voor beter kwaliteit dan ouderwets opnemen kan je de pc aansluiten op een externe dvd recorder (wel via audiokabel, niet via usb, want dan is het weer op te sporen).
Wat ook behoorlijk safe is is je pc aansluiten op de line in van je stereo en via de analoge line out van je stereo (als die aanwezig is) het signaal terug sturen naar de line in van de pc en opnemen met nero wave editor, dan is het zogezegd een eigen opname, net alsof je je eigen stem opneemt via je stereo of via een microfoon.
 
Je kan ook muziek beluisteren via youtube of ander en gewoon de muziek opnemen met een programma bvb nero wave editor.
Je hebt zeer goede kwaliteit en is niet hetzelfde als downloaden.
Niet legaal, maar veiliger.
Ook niet legaal maar veiliger dan een geluidsrecorder is via pirate bay of andere torrentsite downloaden.
Het is peer to peer, maar er word ook encrypsie gebruikt tegenwoordig.
Wat wel helemaal veilig is is je pc aansluiten op je stereo en daarmee ouderwets opnemen, voor beter kwaliteit dan ouderwets opnemen kan je de pc aansluiten op een externe dvd recorder (wel via audiokabel, niet via usb, want dan is het weer op te sporen).
Wat ook behoorlijk safe is is je pc aansluiten op de line in van je stereo en via de analoge line out van je stereo (als die aanwezig is) het signaal terug sturen naar de line in van de pc en opnemen met nero wave editor, dan is het zogezegd een eigen opname, net alsof je je eigen stem opneemt via je stereo of via een microfoon.

Prima zo nu zitten we op het goede spoor met verschillende mogelijkheden, alvast bedankt voor deze tips. :duimop: Ik heb nog een deel muziek videoclips van YouTube, hoe kan ik deze naar mp3 toveren. Ik krijg deze filmjes al wel van flasch naar WMV met Clipfischer van Ashamppo, leuk programmatje.;)
 
Je kan die wmv openen in nero wave editir en in de werkbalk naar bestand gaan en selecteer opslaan als...
Dan kun je kiezen voor mp3.

2e manier
Als je de youtube op een van de methodes die ik opgaf opneemt met nero kan je direct opslaan als mp3 zonder die tussenstappen van downloaden en dan van flv naar wmv nog te moeten om dan nog eens om te zetten naar mp3.

3e methode (vind ik de beste)
Met deze kan je van youtube downloaden en onmiddelijk opslaan in wmv ipv flv, dan de wmv openen met nero wave editir.

De overige downloadmethodes weet ik niet meer van buiten, ik denk dat er een bijwas dat je kon kiezen in welk formaat je de youtubefilmpjes wil hebben voor het downloaden.
Ze staan hier verzameld.
 
Je kan die wmv openen in nero wave editir en in de werkbalk naar bestand gaan en selecteer opslaan als...
Dan kun je kiezen voor mp3.

2e manier
Als je de youtube op een van de methodes die ik opgaf opneemt met nero kan je direct opslaan als mp3 zonder die tussenstappen van downloaden en dan van flv naar wmv nog te moeten om dan nog eens om te zetten naar mp3.

3e methode (vind ik de beste)
Met deze kan je van youtube downloaden en onmiddelijk opslaan in wmv ipv flv, dan de wmv openen met nero wave editir.

De overige downloadmethodes weet ik niet meer van buiten, ik denk dat er een bijwas dat je kon kiezen in welk formaat je de youtubefilmpjes wil hebben voor het downloaden.
Ze staan hier verzameld.

Bedankt voor de oplossingen en goede tips, nu staan we nog eens een pak verder.:duimop: ;) (y)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan