Status
Niet open voor verdere reacties.
dag,
heeft er iemand ervaring met muziekopnames, dus gitaar op pc aansluiten
drumtracks,invoegen enz
met andere woorden garageband lijkt een prima keuze????
is een imac geschikt, ook ivm ruis,of mogelijke latency
en een andere vraag
de nieuwe imac hebben dezelfde videokaart zowel voor de 21.5 als voor de 27 inch scherm, is deze wel sterk genoeg voor die 27 versie,
en wat zou je minumum hardware vereisten moeten zijn, om goed te functioneren
voor ieder antwoord alvast bedankt
greetz misterC
 
Cubase is inderdaad zeer goed, maar als het op Mac aankomt denk ik dat Logic Studio primeert boven Cubase.
Vroeger was dit alleszinds zo, PC gebruikers: Cubase. Mac gebruiker: Logic.
Natuurlijk is van de gebruikte hardware veel afhankelijk. Mac ben ik geen kenner, maar als het op pc aankomt geef je toch snel wat geld uit aan een deftige studio sound card. Hier ook weer was Macintosh vroeger alleszinds een eerste keuze, samen met toepassingen in de grafische sector.
 
in ieder geval reuze bedankt voor de reacties, ik ga zeker ook een info nemen ivm cubase,
en ga nog wat googelen ivm een mac compatibele of soort usb sound card
en zo tot een systeem te komen dat nog betaalbaar is, de gulden middenweg is............
muzikale groetjes misterC
 
Cubase draait ook op een Mac hoor. Als ik me niet vergis waren de eerste versies juist niet voor PC geschreven en draaiden alleen op de MAC. Later zijn ze ook versies voor PC gaan maken. Maar dit is meer dan 15 jaar gelden en dit weet ik dus niet zeker.
 
Waarom koop je geen Zoom H4n of een sony opnametoestel.Deze zijn echt niet zo heel duur meer en daar kan je heel goede opnames mee maken.Werkt met een geheugenkaart en dez kan je dan altijd bewerken op je pc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan