Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Silverwing

Gast
Mijn muziekcollectie begint zo groot te worden dat ik met het huidige sorteersysteem niet snel genoeg vind wat ik zoek als ik een bepaalde cd wil.
Nu sorteer ik op aanmaakdatum en groepeer deze ook zo.Het resultaat is dat je tot een maand na aanmaak een perfect overzicht hebt,daarna is het slechts eerder dit jaar en lang geleden waar je het moet mee stellen.
Wat ik zou willen is dat alles gerangschikt staat volgens aanmaakdatum met duidelijk zichtbaar de aanmaakdatum en per groep van datum alfabetisch gerangschikt.
Als het neit kan binnen Windows op de manier die ik wil dan mag dat ook met één of ander programma,zolang het maar geen I tunes is!
Wat kunnen julie me aanraden?

[OPLOSSING]Zie hier eens : Cathy Download
gebruik gewoon calc (in open office) of exel.[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik gebruik gewoon calc (in open office) of exel.
Een kolom met de bandnaam, een met de albumnaam, een met de datum,....
Dan gewoon sorteren.
Ik heb ook zo een kookboek gemaakt.
Soms zoek ik gewoon met de zoekfunctie naar een bepaald ingredient om daar een menu mee samen te stellen.
Voor muziek kan je bvb zoekopdracht "love" invoeren of iets anders.
Voor mij is dat program het meeste geschikt.
 
Zie hier eens : Cathy Download
Het bestandje Cathy laat je toe van een map (vb. waar Uw muziek in staat) een listing te maken. Zoals in Dos het commando dir. Dat bestandje kan je dan inladen in Exel. Je kan dan naar hartelust sorteren en zoeken zoveel je wilt. Ik heb zo een 14000 nummers staan in diverse mappen. Je kan ze allemaal in een ruk opslaan met titel enz..
Bij mij staan alle cd's een cd per map. Je haalt ze zo op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan