Windows 10 na een geheel nieuwe computer en een schone installatie en na afsluiten van windows10 gaat het uitschakelen lang duren

Status
Niet open voor verdere reacties.

postb4

Steunend lid
Vip Lid
Mijn nieuwe desktop computer met 500Gb ssd en 1Tb sata harde schijf werk goed maar na afsluiten van windows 10 duurt het lang voor dat hij uitschakelt, mijn vraag of dit normaal is ???
 
wat is lang ..werden er update's opgehaald dan kan het daarmee te maken hebben .. welke versie draait er en welke build ..
mijn systeem draait hier op versie 1909 en op de laatste build 18363.535 ook hier gebeurd het soms eens dat het afsluiten soms wel 2 @ 3 minuutjes duurt terwijl het de andere keer dan zeer vlot verloopt op ruim een 25 seconden .. niet echt iets om er wakker van te liggen.. enkel indien dit " lang " afsluiten constant is.
 
:unsure:
Tja wat is normaal, 2 tot 4 minuutjes vind ik vrij normaal , er moet het een en ander nog verwerkt worden en dat kost tijd.
zie het als uw huis , er moeten veel deuren worden afgesloten ;)
 
je zou mogelijk wel via een register aanpassing het afsluiten kunnen versnellen ..
ga naar Computer \ HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Control en bewerk de WaitToKillServiceTimeout standaard staat deze immers op 5000 deze zou je wel kunnen verlagen naar 3000 of zelfs naar 2000 ( lager zeker niet ! )
 
Best is om verbose status messages aan te zetten (via policy of registry). Dan kan je tijdens het afsluiten zien in welke richting je moet gaan zoeken.
Via registry:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System
Maak daar een niewe sleutel aan (DWORD 32bit) met de naam VerboseStatus. Geef de waarde 1

Wanneer je afsluit (of start), ga je extra boodschappen zien van taken waarmee hij op dat moment bezig is.

PS: Ik zou afblijven van die standaard TimeOut waarden, of zeker niet reduceren naar 0. Afsluiten vraagt tijd, en dat is meestal met een reden.
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan