Negatieven en dia scanner

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een "Negatieven en dia scanner" uit het Kruidvat gekregen. Op de bijgeleverde CD-Rom staat het programma BlazePhoto. Wanneer ik oude dia's wil digitaliseren is er steeds een felle overbelichting die ik niet meer kan corrigeren. Wie kan mij raad geven?
Met dank!
 
Moeilijk om hier een antwoord op te geven, omdat ik deze hardware (scanner) en software niet ken.

Wat ik wel kan zeggen is dat de kwaliteit van een negatief of positief volledig afhankelijk is van de gebruikte hardware / scanner en de bijgeleverde software.
Het resultaat wordt via TWAIN binnengehaald in fotobewerkingssoftware en hier is soms nog wel wat verbetering mogelijk. Maar een slechte scan zal nooit een goede afbeelding worden.

Kijk eens goed naar de scansoftware die met de scanner bijgeleverd is. Voordat de scan plaatsvind moeten deze instellingen goed staan.
 
Ik heb een "Negatieven en dia scanner" uit het Kruidvat gekregen. Op de bijgeleverde CD-Rom staat het programma BlazePhoto. Wanneer ik oude dia's wil digitaliseren is er steeds een felle overbelichting die ik niet meer kan corrigeren. Wie kan mij raad geven?
Met dank!

Aankoopticket vragen aan de persoon die deze scanner gekocht heeft en terug binnenbrengen bij Kruidvat, niet vergeten uw geld terug te vragen.
 
Uiteraard freeware gekregen omdat ik klacht neerlegde. Eerst hebben ze het toestel vervangen, daarna de software. Ik kreeg een link waar ik de soft kon ophalen.
 
Ondertussen heb ik al mijn dia's gescand met een Reflecta Digitdia 5000 dat ik voor enkele weken gehuurd heb, je kan er een volledige lade met 50 dia's in plaatsen. Via de software scan je dan de volledige lade. Er zit ICE technologie op dit toestel dat stofdeeltjes en krassen sterk verminderd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan