Netwerk valt weg en herconnecteert opnieuw

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

johan_tre

Gast
Hi iedereen,

ik zit met een vervelend probleem en weet niet goe waar te zoeken op nog uit te proberen om het op te lossen.

Onlangs heb ik me een nieuw Mobo gekocht: M2N - Asus.
Het is een nVidia chipset voor LAN.

Vervelend nu is dat bij netwerk traffic de netwerk verbinding geregeld uitvalt en onmiddelijk daarna weer herconnecteert.
(Dit is te zien aan de system tray popup)


  • De laatste nieuwe drivers van Asus zijn geinstalleerd.
    Ik kan niet kan nagaan van welke build of versie die drivers zijn. :( (gewoon de laatste d/l genomen v Asus site)
    De kabel heeft altijd in een andere machine gezeten, en ook met een andere netwerk kabel heb ik datzelfde probleem.
    Windows XP SP2
    Dyn IP is ingesteld
    Router dLink 624
    Ik heb het mobo al vervangen door een nieuw

Heeft iemand dit soort gedrag al ooit gezien, en wat was het probleem daar juist?
Kan iemand me een tip geven van wat dit gedrag de basis kan zijn?
Kan iemand me misschien een tip given iets uit te proberen wat me wijzer kan maken?

Thx alot in advance!
Johan
 
Ik zou eerst een andere netwerkkaart proberen , om het 1 en ander uit te sluiten dan kijken of hij hetzelfde probleem geeft of opgelost is? En anders ff in je router Router dLink kijken ?
Het is te proberen denk Ik.....

Grz DamienJack
 
Met mijn draadloze router vroeger had ik het ook telkens IP werd gewisseld kon ik niet meer op het net deze maakte dus geen verbinding meer was toch van plan om router te vernieuwen en heb toen gekozen voor een niet draadloze router daar alle pc's hier toch via een netwerkkabel liggen. vroeger moest ik om de haverklap router uittrekken en dan opnieuw in stopcontact steken om te vernieuwen mss is jouw probleem van ongeveer zelfde aard en moet je verder zoeken in je router sluit me dus aan bij DamienJack
 
Nou, ik heb dezelfde probleem gehad met 2 verschillende machines: 1 xp en een vista, beiden zelfde probleem... aan en uit en weer aan enz.
Ben er nog niet achter wat het probleem is.
De modem zou het niet moeten zijn want hij doet het nu nog steeds enkel met wifi en niet met lan en beide machines doen het daarmee nu zonder problemen.
Jammer genoeg ben ik nog steeds niet uit waarom ... begin wel een of ander upgrade te wantrouwen want gebeurde rond dezelfde tijd maar welke?... geen idee.
Begrijp dat je hier niet zoveel aan hebt maar je bent niet de enige en ik zou het niet zo gauw zoeken in de hardware maar eerder naar wat er gebeurt met je software met dat eeuwige update gez**k genaamd MICROSOFT!
p.s. ik heb een vaste IP!
 
Bij mij valt de connectie soms ook uit (vista pc) . Ook de televisie valt dan weg.
Alleen gebeurd dat bij programma's als Limewire enz. Vanaf de moment dat je iets wil downloaden. Nadien herconnecteerd hij gewoon zonder dat ik iets doe. Ik zou dus ook softwarematig denken.
Groetjes
 
Sorry... ik was deze thread helemaal vergeten. (shame on me:)
Ik heb het inmiddels opgelost door de instellingen van de netwerk kaart van "auto" naar "10mbits fullduplex" in te stellen wat meer overheen komt met mijn router :).... en weg was het probleem ;) (in XP was precies hetzelfde probleem en oplossing!)
Network.JPG
Vanaf die tijd geen probleem meer gehad (toch heb ik een vermoeden dat een van de updates iets heeft gedaan want ik heb vista niet weer geinstalleerd en de hele tijd deed het prima tot het ineens vervelend begon te doen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan