Netwerk van meerdere computers met verschillende windowsw, XP, Vista en Win 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
F

FredKause

Gast
Ik heb een netwerk 'Workgroup' waarvan comp.A win 7 heeft en twee laptops met Vista en 2 desktops met XP in één netwerk.
Alle computers zien elkaar en ik heb alle posities gedeeld, Harddisks,printers enz.
Nu kan ik van bv. de laptop wel de A machine zien, maar ik kan met geen mogelijkheid de schijven benaderen, ook niet van af de desktop.
Ik krijg de mededeling dat ik geen rechten heb. Op alle machines ben ik de administrator en alle machines starten op zonder wachtwoord.
Iemand als eens eerder met dit probleem geconfronteerd?
 
Waarschijnlijk is dit een firewall probleempje. Zet in alle firewalls op alle PC's de volledige locale IP range op toestaan op veilig. ( deze benaming verschilt per firewall )
Dus stel computer A heeft een local adres 192.168.1.1 en Computer B heeft 192.168.1.2 enz.
Zet dan de hele range van 192.168.1.1 tot en met 192.168.1.254 op veilig of toestaan.
Je kunt natuurlijk ook alleen de IP adressen veilig zetten die jij gebruikt, maar zodra je dan een nieuwe PC in het netwerk hangt, heb je weer het firewall probleem.

Het kan geen kwaad om op een simpel thuisnetwerk de volledige lokale IP range op veilig te zetten.
 
Waarschijnlijk is dit een firewall probleempje. Zet in alle firewalls op alle PC's de volledige locale IP range op toestaan op veilig. ( deze benaming verschilt per firewall )
Dus stel computer A heeft een local adres 192.168.1.1 en Computer B heeft 192.168.1.2 enz.
Zet dan de hele range van 192.168.1.1 tot en met 192.168.1.254 op veilig of toestaan.
Je kunt natuurlijk ook alleen de IP adressen veilig zetten die jij gebruikt, maar zodra je dan een nieuwe PC in het netwerk hangt, heb je weer het firewall probleem.

Het kan geen kwaad om op een simpel thuisnetwerk de volledige lokale IP range op veilig te zetten.

Dit is geen firewall probleem hoor. Indien Windows melding geeft ivm rechten wil dit zeggen dat er wel degelijk een connectie tot stand is gebracht. Dit zou onmogelijk zijn moest een firewall dit blokkeren.
Voor een file share op te zetten met een Windows 7 toestel in een Workgroup zijn er enkele extra stappen vereist. Terug te vinden in volgende link:
Share Files and Printers between Windows 7 and XP - How-To Geek
 
Kan inderdaad geen firewall probleem zijn, kan wel printen van XP naar de printer aan de7 computer.
Heb ook de acties gedaan van de aanbevolen How to geek, maar er veranderd niets. printen is ok, veder krijg ik de mededeling dat ik geen rechten heb.
Weet niet meer wat te doen.
Groetjes Fred
 
ik denk dat jullie het te ver gaan zoeken ;de ts zeg ""ik krijg de melding dat ik géén rechten heb ""
de ts moet volgens mij gewoon al de rechten gaan opeisen .. en het onderstaande toepassen op elke computer en elke opslag media ..


Eigendomsrechten terugkrijgen..
in Windows Vista en Windows 7 (en eventueel Windows XP).


Het kan gebeuren, dat je van een partitie niks kan kopiëren of kan opslaan op die partitie of harddisk, of je kan geen video's openen of muziek beluisteren enz....

Dit heeft niks te maken met eventuele problemen van de partitie/HD - maar alles met het feit, dat Windows jouw niet de vereiste rechten heeft gegeven, ook al ben je de administrator
om datgene te doen, welk in Windows XP normaal helemaal geen problemen geeft!

Dus ga je die rechten terugclaimen!

Allereerst klik/dubbleklik je op Computer, zodat je het Explorervenster krijgt, waarin alle schijven staan vermeld.

Vervolgens klik je met rechts die partitie of harde schijf aan, waarmee je problemen hebt en kies je in het uitklapmenu voor Eigenschappen.

Je klikt vervolgens in het venster Eigenschappen van ....op de tab Beveiliging en dan op de knop Bewerken.

Klik in het venster Machtigingen voor .... in het bovenste binnenvenster op Gebruiker (User)/jouw naam
en vervolgens klik je in het onderste binnenvenster onder Toestaan, achter Volledig beheer het hokje aan.

Vervolgens zie je dat alle hokjes aangevinkt worden.

Klik op de knop Toepassen en daarna tweemaal op de knop OK.

Hierna heb je de rechten op die partitie of harde schijf toegeeigend en kan je vervolgens weer alle handelingen verrichten, die je normaal gewend bent te doen
 
geen rechten bij delen

geen rechten bij delen

Hoi, ook deze manier geprobeerd, geen resultaat.
Misschien ben ik niet goed genoeg, te oud of te dom, maar het lukt niet.
Laat veder maar zitten, ik zal er mee moeten leren leven.
Koop wel een grote USB stick en ga wat heen en weer lopen.
Toch allemaal bedankt voor de moeite.
Hartelijke groet Fred Kause
 
Kan je eens nakijken of al je Windows PC's in dezelfde "werkgroep" zitten? Terug te vinden in Configuratie scherm - Systeem.
Probeer eens een folder te sharen ipv een volledige drive (waarschijnlijk de root drive). Windows kan hier problemen rond maken.
 
Alle computers staan in WORKGROUP. Ik heb geprobeerd 1 folder te delen voor 'lezen en schrijven', maar als ik dan een bestand probeer te (kopiëren en plakken) van de machine met vista naar 7 krijg ik weer de mededeling "U bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren".
Ik en mijn computers zijn Hopeloooooos :)
Groet Fred
 
Hallo, ik heb nog iets geprobeerd en nu kan ik van vista naar XP en omgekeerd, maar 7 blijft onbereikbaar.
Wie is er nu Hooooooooooooopeloos?
Groet Fred
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan