Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo,

weet niet of deze vraag hier op zijn plaats staat maar de moderator kan hem altijd verplaatsen

ik heb intussen naast mijn gewone win7 pc en een ietwat oudere pc ook met win7 me een laptop met win8 aangeschaft
en onlangs een tablet eveneens met win8

ga de oudere pc's niet upaten naar Win8

het is zo dat de oudere systemen in een netwerk staan met gedeelde externe HD's enz.
ik zou de twee nieuwste telgen daar ook wiillen inzetten

maar ik zou graag volledig opnieuw beginnen met het netwerk daar het oude netwerk in feite een rommeltje is

de vraag is nu hoe kan ik uit win7 de netwerken verwijderen en nadien weer een nieuwe maken met zowel de win7 als win8 pc's erin
ik heb al gezocht hoe ik een netwerk volledig kan verwijderen maar helaas zonder resultaat


hopelijk kan hier mij iemand helpen maar hou de uitleg simpel want ik ben niet zo onderlegd in computer materie :)

alvast bedankt

irene
 
Je moet op zich geen netwerken verwijderen in de letterlijke zin van het woord. Je moet hun netwerkinstellingen verwijderen/aanpassen. Kan je eens volgende informatie doorgeven van één van die windows 7 toestellen aub? Open een command prompt en voer volgende opdracht uit;
Code:
ipconfig /all > c:\ipconfig.txt

Ga dan naar Mijn Computer, je C schijf, en daar zie je een bestand met de naam ipconfig.txt. Post dat bestand hier als bijlage (via de Uitgebreide Editor, rechtsonder aan de klikken)

Dan kunnen we zien hoe je situatie nu is. Indien mogelijk mag je ook het IP adres van je externe HD's meedelen indien deze ook op een netwerk interface aangesloten zijn.

Geef anders ook eens een zo goed mogelijke beschrijving van al je toestellen (modem, routers, access points, ...) en hoe deze bij jou weten nu verbonden zijn. (draadloos, bedraad, USB, ...)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan