Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb voor mijn vader een pc gekregen via via niet al te zwaar, juist bedoeld voor mails te checken, er zat nog geen netwerkkaart is, dus die zit er nu in, maar ik weet niet hoe ik nu eigenlijk internet zelf moet installeren.
Het is windows 98, kan iemand me zeggen wat ik juist moet downloaden, had ook de cd van de netwerkkaart niet meer, maar ze werkt wel want lichtje achteraan brandt.
Ik heb wel al enkele dingen geinstalleerd bij een pc maar zoiets nog nooit, dus ben ik eigenlijk een leek hierin...
dank je wel al alvast
 
Allereerst moet ge zeker zijn dat Uw netswerkkaart goed geinstalleerd is. Kijk eens via apparaatbeheer of ze daar gezien werdt. Daar je zegt dat de lichtjes branden, zou ze normaal moeten werken. Plug dan je internet in en geef maak contact met het internet. Mogelijks moet ge gegevens gekregen van Uw provider invullen. Naar ik zie heb je Telenet. Dus je zou zo rechtstreeks op het internet kunnen. Voor de mails, heb je Uw mailadres en codes voor Uw provider nodig.
 
als ik in apparaatbeheer kijk dan staat er een geel vraagteken en als ik stuurprogramma installeer dan krijg ik boodschap dat het recentste al geinstalleerd is ...dus denk dat ik een andere driver mss nodis heb, zou dat kunnen.?
of zou windows 98 die kaart niet kunnen ondersteunen?
sorry als ik domme vragen stel hoor, en die gegevens van mijn provider enz waar kan ik die vinden, zoals bv proxyadres, wat is dat eigenlijk?
groetjes en alvast bedankt!
 
Er staat dus een geel vraagteken. Maar waarbij staat dit gele vraagteken ?

Hoe heb je de netwerkkaart geinstalleerd ?
Heb je alleen het kaartje in een slot gedaan, in de hoop dat het daarna ging werken?
Heb je de juiste drivers hiervoor geinstalleerd ?

Gegevens van een provider zal je ooit per post ontvangen hebben.
 
wel, een vriend van mij heeft de kaart erin gestopt...maar hij had niet voldoende tijd om verder te installeren zij hij, en dat ik juist mss een driver moest installeren...maar is precies toch zo simpel niet voor mij... als ik in apparaatbeheer onder overige apparaten klik, dan ethernet controler, en er staat bij beiden een geel vraagteken...en die gegevens van die provider, kan je die terug opvragen, want ik heb geen flauw idee waar die kunnen zijn, ik zit met mijn computer wel op hetzelfde internet als waar die van mijn vader op aangesloten moet worden, mss dat ik er zo kan achter komen?
en bij die netwerkkaar heb ik ook geen cd, is dat een probleem of moet ik dan een nieuwe gaan halen ?
thx
 
een driver vinden voor de kaart zou in principe geen echt probleem mogen zijn. geef eens de type van je kaart, misschien is het idd zo dat w98 ze niet ondersteunt.

netwerkgegevens ga je bij telenet normaal niet nodig hebben, behalve je gebruikersnaam en wachtwoord. ( gebruikersnaam is een letter en 6 cijfers: x123456 . je kan je wachtwoord via mail terug opvragen via mijntelenet.)

proxisettings heb je niet nodig, want je zit niet in een netwerk achter een proxiserver.
 
hey,

heb je pakje ontvangen, dank je wel daarvoor,
maar nu zit ik met volgend probleem,
als ik opstart start de pc niet meer vanzelf op, hij blijft hangen op scherm waar de check naar de primary,
secondary slave enz gedan wordt en dan komt er onderraan op
"please enter setup to enter clock ratio"
als ik F1 duw dan start hij verder op ...
ik heb die andere netwerkkaart aangesloten en die installeerde automatisch, maar nu heb ik in mijn stuurprogrammas 2 ethernet controlers,
een met nog steeds een vraagteken, en dan die nieuwe veronderstel ik netwerkadapters - externe toegangsadapter,
mag ik die oude eruit verwijderen en zal het dan werken? of moet er iets gewijzigd worden in de bios ofzo?

groetjes
 
oude kaart of niet aktieve kaart verwijderen uiteraard!maar de kennis en kunde van win98 zit echt ver weg! 'k Zal eens een virtueele win 98 op starten ter verfrissing van ... (mijn huidige kennis is win xp & win 7), hou ons op de hoogte!

bedankt voor de reactie in ieder geval!
grtz.wivy
 
Laatst bewerkt:
sorry dat ik nu pas iets laat weten, maar heb het enorm druk gehad, ik zit met het probleem dat alle instelling voor internet via een inbellijn zijn...ik kan dus mijn internet niet instellen zonder een inbellijn...en de cd van windows 98 heb ik niet meer, die windows stond al op pc toen ik die kreeg dus heb key ook niet ...grtz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan