Status
Niet open voor verdere reacties.

dendanny

Steunend lid
Vip Lid
mijn netwerkkaart op mijn moederbord is defect
en ik deze willen uitschakelen en een andere externe willen insteken
nu was mijn vraag welke ik best kan kopen heeft hier iemand ervaring mee ?
ik twijfel nog tussen bekabeling of draadloos ( voor mijn vaste PC )
 
Als je de keuze hebt dus draadloos of bedraad, altijd bedraad nemen.
argumenten: stabieler en sneller.

Welke? Maakt op zich niet zoveel uit. Rekening houden met de vormfactor (PCI, PCI-express,...)
 
Heb je een fast ethernet router of switch, voldoet een 100mbp/s kaartje.
Maar heb je een Gigabit router en nog een in dit geval nu defect 100mbp/s kaartje, koop dan dus een gigabit kaartje.

Wil je op korte termijn overstappen naar een Gigabit netwerk, is de keuze ook niet moeilijk.

Zo'n Gigabit kaartje is wel iets duurder.
 
Zeer veel huis-tuin-en-keuken routers halen nooit 1000Mb(1Gb). De meesten halen zelfs geen 100Mb, ook zal vermelden ze dikwijls veel hogere snelheden in hun specs. Daarboven zijn de meeste ISP abonnementen lager dan 100Mb. In Belgie is de snelste Telenet Fibernet met max 100Mb. Dan voldoet een Fast Ethernet (100Mb) altijd. Indien men over de gatweway (router) praat tenminste. Als men een intern netwerkje heeft met een snelle switch zou je best voor Gigabit gaan.
 
Zeer veel huis-tuin-en-keuken routers halen nooit 1000Mb(1Gb). De meesten halen zelfs geen 100Mb, ook zal vermelden ze dikwijls veel hogere snelheden in hun specs. Daarboven zijn de meeste ISP abonnementen lager dan 100Mb. In Belgie is de snelste Telenet Fibernet met max 100Mb. Dan voldoet een Fast Ethernet (100Mb) altijd. Indien men over de gatweway (router) praat tenminste. Als men een intern netwerkje heeft met een snelle switch zou je best voor Gigabit gaan.

Dit bedoel ik ook natuurlijk: 1 Gigabit Local Network !! Daar zijn de poorten op een router ook voor bedoeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan