Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo, ik had een vraagje, ik gebruik Switch Sound File Converter en bij het installeren is er blijkbaar een ander programma van NHC nl. ExpressZip mee geinstalleerd,ik heb dit verwijderd met youruninstaller maar toch blijft hij al mijn zip en rar bestanden benoemen als NHC.ExpressZip bestanden. hoe kan ik dit ongedaan maken ?
 
denk dat je best een herstelpunt kunt terug zetten ..
en daarna ga uitkijken naar een andere converter ( deze mag gerust dezelfde zijn maar dan zonder NHC tool)
Switch Sound File Converter dit is hetzelfde tool maar free ware
Licentie:Freeware
Taal:Engels
Softwareontwikkelaar:NCH Software Pty Ltd
Meer programma's (9)Besturingssysteem:Win98SE/Me/2000/NT/XP/2003/Vista/7
Geactualiseerd:17 februari, 2012
 
indien je weet kun je het eens proberen met 1 bestandje om de extensie terug te verranderen naar wat er eerst stond .rar of .zip
ik heb hier het tegenovergestelde gedaan met 1 gezipte bestand ...deze had eerst de extensie rar wel ik heb deze verrandert naar zip maar het bestand kon toen niet geopent worden ..
nadien heb ik dit terug verranderdt naar rar en dit bestand kon terug geopent worden
 
Rechts klikken met de muis op een rar / zip bestand, eigenschappen kiezen. Bestandstype - Openen met -> andere applicatie kiezen. (browsen naar winrar folder - winrar.exe)
 
@ dragon :
de ts zijn zip en rar bestanden hebben een andere extensie gekregen ...
indien hij deze nu opent krijg hij gegarandeerdt een foutmelding .
correctie ....
ik heb dit juist toegepast en het werkt ...
heb dus een .rar bestand hernoemt naar .NHC.ExpressZip
daarop rechts klik gedaan op dit bestand en winrar geselecteerdt om deze te openen ..
de bestanden werden uitgepakt ..( zo nu heb ik ook iets bijgeleert )
 
@ dragon :
de ts zijn zip en rar bestanden hebben een andere extensie gekregen ...
indien hij deze nu opent krijg hij gegarandeerdt een foutmelding .

Hmmzz, waarom zouden die bestanden een andere extensie krijgen? Heeft toch totaal geen nut?!
Nee, de koppeling staat naar die andere applicatie waardoor het icoontje ook mee veranderd naar die andere applicatie.
Zo'n software gaat geen extensies aanpassen...
 
DDragon heeft volgens mij gelijk. Alle gecomprimeerde bestanden zijn nog geassocieerd met NHC.Express.
Dat de naam NHC.ExpressZip nog voor komt kan gebeuren na een slechte verwijdering van het programma. Slechte software heeft vaak een slechte de-install tot gevolg.

Zoals DDragon zegt, rechtermuisklik en dan kiezen voor openen met. Kies hier het gebruikte compressie programma ( winrar , winzip of 7-zip )
Komt dit programma niet in de lijst voor, kies dan voor Programma kiezen en navigeer naar de map van het programma ( deze staat hoogstwaarschijnlijk in de programfiles map ) En selecteer hier het programmabestand en klik op toepassen.
 
Bedankt iedereen heb uw raad gevolgd en alles is weer zoals vroeger maar toch nog een vraagje dit stukje achtergebleven software van NHC hoe kan dit verwijderd worden ? heb al eens CCleaner laten lopen.
 
je bent met de installatie te ijverig geweest want je kon het vinkje uitzetten bij NCH software om te beletten dat deze zich installeerde ....
ik veronderstel dat je ook een extra toolbar heb geinstalleerd..
je kunt trachten om in je configuratiescherm de extra's die je nu kwijt wil te verwijderen ....
indien dat niet lukt open je in C program files(x86) en zoek je naar de betreffende map NCH Software ....
open deze dan en je verwijder alleen het gewenste ..
zoals je ziet heb ik juist deze Switch Sound File Converter ook eens in een virtuele geinstalleerd en heb ik niets extra's omdat ik dus de vinkjes heb uitgezet bij hetgene ik niet nodig had !
Bekijk bijlage 8542
 
Ik denk qtex dat je me verkeerd begrepen hebt , het gaat me om het stukje software van NHCExpressZip dat waarschijnlijk is achtergebleven,ik heb geen extra toolbar of wat dan ook ,heb gekeken in progfs maar niets gevonden van ExpressZip.
 
Ik denk qtex dat je me verkeerd begrepen hebt , het gaat me om het stukje software van NHCExpressZip dat waarschijnlijk is achtergebleven,ik heb geen extra toolbar of wat dan ook ,heb gekeken in progfs maar niets gevonden van ExpressZip.

Het is niet onwaarschijnlijk dat zulke software ook een toolbar installeerd als je niet zorgvuldig tewerk gaat tijdens de installatie. Maar als dit niet het geval is, zoveel te beter dan. Alleszinds om de restjes manueel te verwijderen refereer ik wel naar qtex zen voorste wat wel correct is in dit geval:
je kunt trachten om in je configuratiescherm de extra's die je nu kwijt wil te verwijderen ....
indien dat niet lukt open je in C program files(x86) en zoek je naar de betreffende map NCH Software ....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan