Niet meer op 't internet na Microsoft update

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rikkie

Steunend lid
Vip Lid
Woensdag 9 juli kwam er bij een kennis van mij een update binnen voor haar XP.
Braaf geïnstalleerd en na de installatie de pc afgesloten om slapen te gaan.
Volgende dag kon ze niet meer op het internet.
Na telefonisch kontakt met mij schakelde ze de firewall van ZoneAlarm uit en kon ze weer onbezorgd surfen en chatten.
Ik had gelezen dat er na die update meerder mensen met ZoneAlarm in de problemen waren gekomen.
Gisteren, donderdag, heeft ze dan ZoneAlarm en Spybot van de pc verwijderd.
Even kon ze nog op 't internet, daarna niets meer.
Systeemherstel leverde niets op.
Register opkuisen van alles wat met ZoneAlarm te maken had, hielp niks.
Bij haar netwerkverbindingen verschijnd er een slotje op haar netwerk zoals bij de afbeelding maar dan zonder draadloosnetwerk.
Netwerkverbindingen_ActiveWindow.jpg


Als je probeerd de netwerkverbinding 1394 te herstellen krijg je een foutmelding die zegt dat er geen TCP/IP is geïnstalleerd, wat wel het geval is.
De andere netwerkverbinding geeft weer dat deze hersteld is en indien je geen internettoegang hebt je kontakt moet opnemen met de administrator...
Ik vind geen verkeerde instellingen...

Wie weet raad?[OPLOSSING]
Het verzenden naar Microsoft is nogal moeilijk als je niet op het net geraakt!!!

Ik ben er intussen uit...

Allee, niet orthodox, natuurlijk!!!

Mijn relaas:
Internet valt uit -> ZoneAlarm afzetten-> terug internet, eventjes toch...
ZoneAlarm desinstalleren, eventjes internet...
Internetmodem, in mijn geval Telenet, recette, alles terug in orde...
Alleen, een firewall, liefst ZoneAlarm, terug installeren... Moet ik nog proberen

Beknopt, maar daar komt het op neer wat er is gebeurt...



Ik hoop dat er iemand iets aan heeft!!

Groetjes Rikkie

P.s.: THX aan allen!!!
[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je internet explorer al eens terug naar standaardwaarden hersteld?
Staan er bij apparaatbeheer gele uitroeptekens?
Kabels correct aangesloten en router + modem ok?
 
Het probleem stelt zich niet alleen bij IE, Firefox; msn, update's, ect. raken ook niet meer op 't internet.
Apparatenbeheer niet gecontroleerd... niet aan gedacht, stom hé.
Kabels en router zijn niet aangeraakt dus dat had oké moeten zijn, modem is gecontroleerd door Telenet, die zijden dat het in orde was.

De storing deed zich voor na de update van Microsoft, even werkte het internet nog na het uitschakelen van ZoneAlarm daar na noppens, de volgende dag idem na het verwijderen van diezelfde Zonealarm.
Dus bedrading is, in mijn ogen goed, een hardwareprobleem zou eventueel kunnen, het zou dan toevallig juist na die bewuste update gebeurt zijn... Wat ik betwijfel (maar ik zal het controleren), de netwerkverbindingen gaven echter geen fouten aan.

Maar die slotjes, hoe zijn die daar terecht gekomen??? En hoe krijg ik ze terug open?
 
Heb deze ook voorgehad, is om grijs haar van te krijgen! Heb nu een systeemherstel gedaan en automatische updates uitgezet (wat ook niet echt een oplossing is)
Het zou liggen aan de Software Distribution Service 3.0
Als iemand een goeie oplossing weet?
 
Op de microsoft.nl startpagina staat een voorlopige oplossing.

Zend maar een bericht naar microsoft, het is gekend.


Van deze pagina onthouden we dit:

Click on "Start"
"All Programs"
"Windows Update"
"Get Help and Support"
"Send a Problem Report"
On the bottom, click "Contact a Support Professional by

Je kan de oplossing misschien eens uploaden in een bijlage, dan weten wij het ook.
E-mail"
Click on "Start E-mail Request"


Ik wou de vertaling niet posten, het was weer om te scheuren van het lachen.
Deze persoon ontving een e-mail van 2 pagina's voor de oplossing.
 
Het verzenden naar Microsoft is nogal moeilijk als je niet op het net geraakt!!!

Ik ben er intussen uit...

Allee, niet orthodox, natuurlijk!!!

Mijn relaas:
Internet valt uit -> ZoneAlarm afzetten-> terug internet, eventjes toch...
ZoneAlarm desinstalleren, eventjes internet...
Internetmodem, in mijn geval Telenet, recette, alles terug in orde...
Alleen, een firewall, liefst ZoneAlarm, terug installeren... Moet ik nog proberen

Beknopt, maar daar komt het op neer wat er is gebeurt...



Ik hoop dat er iemand iets aan heeft!!

Groetjes Rikkie

P.s.: THX aan allen!!!
 
In dit geval was het dus de settings van de modem naar de vaantjes.
In een ander geval was norton kapot, ook deinstalleren en herinstalleren heeft daar de oplossing gegeven.
Misschien met zonealarm ook zo proberen, wie weet.
Het is op elke pc iets anders.
 
't Ja, waarschijnlijk overal iets anders...
Feit blijft dat de update van Microsoft voor heel wat miserie zorgt...
In mijn geval heeft de vriendin (van de pc) een nieuwe heeft aangeschaft...
Dus zotte kosten, de oude was nog perfect in orde...
 
Laat maar weten als ze eens een laptop teveel heeft, ik zoek nog een okkazie.
Nog niet gezien trouwens in onze te koop rubriek.
Anderzijds is het soms beter een nieuwe pc dan bvb vista los aanschaffen (er zal wel vista opstaan waarschijnlijk als ie nieuw is).
Of voor nieuwe games te kunnen doen, het ligt eraan wat je verwacht van je pc.
 
Ff tussendoor, die slotjes zijn nix abnormaals, da s gewoon een aanduiding dat windows firewall deze verbinding beschermd.

Mvg Kristof
 
Fix voor probleem met Zonealarm na DNS patch van Microsoft

Fix voor probleem met Zonealarm na DNS patch van Microsoft

Ik heb over dit probleem deze middag een artikel gelezen.
ZoneAlarm was de boosdoener....;)

Fix voor probleem met Zonealarm na DNS patch van Microsoft
Wie de firewall van ZoneAlarm op zijn computer heeft staan, zal misschien verleden week raar op zijn neus gekeken hebben, nadat Microsoft een patch had uitgebracht in het kader van zijn dinsdagse updates. In dit geval ging het om een patch die een probleem moest verhelpen waardoor computers kwetsbaar waren voor zogenaamde DNS aanvallen, een kwetsbaarheid die ontdekt was door ene Dan Kaminsky van het beveiligingsbedrijf IO Active Inc.
Maar zoals het vaak gaat, leidt de oplossing voor het ene probleem naar het ontstaan van een nieuw probleem, in dit geval voor de gebruikers van ZoneAlarm. Zij moesten vaststellen hoe hun internetverbinding onderbroken werd, en helemaal niet of maar gedeeltelijk op het web konden.
De oplossing bestond er natuurlijk in om ZoneAlarm uit te schakelen, maar dat is niet echt aan te raden: vandaag de dag kan je niet meer veilig surfen zonder firewall. Windows heeft wel een ingebouwde firewall, maar kenners achten die niet echt waterdicht - zij betrouwen liever op externe software. ZoneAlarm heeft inmiddels een patch uitgebracht die het euvel moet verhelpen. Om de patch te installeren, moet je eerst wel de patch van Microsoft verwijderen, om terug toegang te krijgen tot het internet (of ZoneAlarm uitschakelen uiteraard).
Tussen haakjes: velen menen dat een hardware matige firewall, zoals een router, veel doeltreffender werkt dan enige software die je kan installeren. Maar dat is voer voor een andere discussie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan