Niet te verwijderen map

Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 9940

Gast
Hallo luitjes ik kom een probleem tegen en mogelijk weten jullie wat ik doen moet om het probleem op te lossen.

Ik heb de vrije ruimte van mijn externe G schijf met Ccleaner wis vrijeruimte laten overschrijven. Nu kwam ik op mijn G schijf 5 mappen tegen met als inhoud ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ etc.
4 mappen kon ik gewoon verwijderen van die G schijf. De 5e map krijg ik niet verwijderd en krijg de volgende hulpschermen.

4.jpg

3.jpg

Ik heb de foutcodes die genoemd worden op internet opgezocht, kreeg hele verhalen maar wat ik er ook mee deed, ik krijg de 5e map niet van de G schijf gewist.

Iemand een oplossing voor dit probleem???

groetjes
crimpak
 
Ziet eruit als een restant van een virus. Zijn zo van die virusen die je NTFS file system corrupteren door bepaalde bestanden naar weg te schrijven.

Je kan ook naar een command prompt gaan en volgende uitvoeren;

Code:
takeown.exe /f <foldernaam> /a /r 
icacls.exe <foldernaam> /reset /t /c

Daarna nog eens proberen te verwijderen.
 
Hallo allemaal,
bedankt voor jullie snelle reactie met tips. Ik ga intussen e.e.a. uitproberen en hou jullie op de hoogte of ik die 5e map ben kwijtgeraakt en hoe dat is gegaan.

groetjes en nogmaals bedankt

crimpak
 
Hallo luitjes,
ondanks jullie perfecte tips is het me na alles uitgeprobeerd te hebben niet gelukt de 5e map te verwijderen
ik krijg onderstaande hulpscherm in de rechterbenedenhoek te zien
zzzzz.jpg

groetjes
crimpak
 
Er is nog een andere mogelijkheid om dit aan te pakken. Volgens mij is dit een ongeldige bestandsnaam tgv een virus of dergelijke welke je NTFS file table gecorrupteerd heeft. Een aanpak die zeker helpt is om deze opnieuw aan te maken. Maw, de disk formatteren en de originele inhoud er terug opzetten dmv een backup.
 
gezien je afbeelding en de verwijzing naar de Ashampoo Winoptimizer ga ik haast denken dat het hier om een niet legale versie gaat ..
hier mee bedoel ik dat deze via een aangepaste file werd geactiveerd !
Ashampoo_Snap_2013.08.12_13h23m39s_001_.jpg
klopt dit vermoeden !
 
ok , hierbij mijn excuses ...echter de vraag dan heb jij deze dan op de normale wijze verwijderd , raar is het dat je betreffende deze Optimizer een melding krijgt !
 
Hoi qtex,
geen probleem dat je dit vermoeden uitsprak want er is natuurlijk veel illegale software in omloop en gebruik. Ik weiger per definitie software die illegaal is. Inmiddels is mijn probleem opgelost met dank voor iedereen die me tips heeft aangereikt.

met vriendelijke groet
crimpak
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan