nieuw aangemaakte partitie instellen voor dataopslag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Antwanneke

Steunend lid
Vip Lid
Tja,

ik heb een partitie gemaakt om daar mijn data te gaan opzetten ( F: genaamd). Bedoeling is dat het booten vanuit c: gebeurt en dat daar de meeste progs staan, maar dat de mappen ( voor alle users en de aparte users) my documents enzo op de f: staan.

kan er iemand mij doorheen wandelen? ik heb evt partition magic, daar heb ik de partitie mee gemaakt...

thx :5956:
 
Hey,

Ik heb het artikel even doorgenomen, maar ik weet niet of ik het helemaal juist begrijp. Ik kan dus een andere map toewijzen als de huidige, maar moeten de onderliggende mappen dan niet identiek dezelfde boomstructuur en namen hebben als in docs and settings? Gaat het anders niet allemaal flippen?

Als je een betere of eenvoudigere config kent graag dan!! Ik wil gewoon een partitie waarvanuit de boot wordt gedaan en de progs draaien, maar de grootste voor de opslag van data...

alvast bedankt
 
In linux is dit standaard zo ingesteld.
In windows heb ik in deze partitie gewoon mappen gemaakt met de gebruikersnamen van de mensen die de pc gebruiken.
Als er dan teveel op de c staat gewoon alles wat voor opslag is verslepen.
De map 'mijn documenten' gebruik ik trouwens nooit, teveel gevaar voor schade door besmetting, ook op de c schijf heb ik deze gebruikers mappen gegeven met hun gebruikersnaam.
De boomstructuur moeten ze hun plan mee trekken.
ik heb op c voor mezelf dan een mapje 'documenten' met de naam 'downloads', 'muziek' enzovoort.
De systeemmap maak ik altijd leeg, en voor elke gebruiker maak ik in hun account in het betreffende startmenu de snelkoppelingen naar de zelfgemaakte mappen zials de zelfgemaakte 'documenten', afbeeldingen etc etc.
Ik heb nooit begrepen waarom de mensen de systeemmappen gebruiken, zo stel je de inhoud van je pc open voor spionnen van microsoft en internetpiraten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan