Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo. Ik ben norbert.
ik ben 20 jaar en woon in maastricht>limburg>nederland.
ik ben een student ICT.

mijn hobby's zijn computeren, gamen, reizen.
buiten mijn opleiding ben ik actief bezig met mijn hobby's. ik onderhoud en repareer computers van mensen in mijn omgeving.
ik ben nog een beginnend ict'er en ben bereid om nog erg veel te leren.

ik ben van plan om me wat in een aantal programmeertalen te verdiepen. ik wil later apps en software ontwikkelen buiten mijn vaste baan of als mijn vaste baan.

ik kijk nu al een tijdje rond op dit forum en wil graag meehelpen aan het oplossen van problemen en ondertussen wat bijleren :)

als iemand nog meer wil weten vraag maar gerust.
 
Welkom op pctuts killermanx wie weet kunnen we ook van u wat leren ;)
 
Welkom killermanx0. Hulp is altijd welkom. We hebben hier verschillende mensen met elk hun specialiteiten. Iedereen hier draagt zen steentje bij naar zen kunnen en dat maakt het mooi.
Welke programmeertalen spreken je aan of heb je ervaring mee?
 
Bedankt voor het warm ontvangst allemaal :D

@ddragon80:
ik ben van plan me te verdiepen in javascript, C, C++. voor zowel software als telefoon apps te ontwikkelen.
ik heb een tijdje gewerkt met javascript voor het ontwerpen van een android app voor een vriend. dit was wel gemaakt met hulp van wat klasgenoten als een soort project. we hadden alleen niet begonnen vanaf het begin, en voor toekomstige apps wil ik toch wel weten wat ik doe en niet zomaar wat invoeren wat een of ander persoon of handleiding me voorschrijft :D
ik heb mijn computer al een beetje voorbereid met software zoals een sdk voor android en visual 2008. daarmee kan ik dan wat experimenteren :)
 
Als ik je enkele tips mag geven ivm C.
Gewone C wordt enkel nog gebruikt voor electronica programmatie. C++ is zeer krachtig en kan je nog redelijk low-level mee gaan, maar is moeillijker dan C# (C-Sharp). Deze laatste is de standaard geworden voor de Windows .NET omgeving, zeker een aanrader ook.
 
bedankt voor de tip.

dus zou ik gaan beginnen met C-Sharp voor het ontwikkelen? want voor zover ik het begrijp zou gewoon C weinig nut hebben en C++ het niet echt waard zijn om mee omhoog te klimmen?
 
bedankt voor de tip.

dus zou ik gaan beginnen met C-Sharp voor het ontwikkelen? want voor zover ik het begrijp zou gewoon C weinig nut hebben en C++ het niet echt waard zijn om mee omhoog te klimmen?

Standaard C was/is de basis. Moet je sowieso kennen. Dit is nog niet echt "Object Oriented Programming" (OOP). Vanaf C++ werd dit ingevoerd. Toen kwam java en heeft zeer veel van C++ overgenomen, tot zelfs de syntax toe! En nu hebben ze met C# alle kwaliteiten van Java en C++ gecombineerd. Laten we zeggen dat dit zowat de standaard is voor je Visual Studio en het .NET framework. (samen met Visual Basic voor zij die dit wensen, al raad ik dit niemand aan). Wil je meer Webbased programmeren, dan zou ik zeker javascript en PHP leren. ASP.NET bied hier ook een kleiner aandeel in en hier is C# ook weer de backbone.
Wat je zeker ook moet kennen is de SQL taal voor je databases te benaderen. Vrij onmisbaar als programmeur.
 
dus in feite moet ik het volgende doen:

Beginnend bij C samen met SQL om de basis te vormen voor de rest.
en dan langzamerhand over gaan naar C# om dan over te gaan van simpele Code to View applicaties naar uitvoerende programma's?

de benodigde software verkrijgen is geen probleem voor mij maar weet jij toevallig een goede website ofzo waar ik mee kan beginnen? eentje die een stap verder gaat dan het "Hello World" bestandje?
zijn er ook programma's die ik cross OS zou kunnen gebruiken voor het programmeren? ik wil namelijk werken met beide windows en linux.
 
dus in feite moet ik het volgende doen:

Beginnend bij C samen met SQL om de basis te vormen voor de rest.
en dan langzamerhand over gaan naar C# om dan over te gaan van simpele Code to View applicaties naar uitvoerende programma's?

de benodigde software verkrijgen is geen probleem voor mij maar weet jij toevallig een goede website ofzo waar ik mee kan beginnen? eentje die een stap verder gaat dan het "Hello World" bestandje?
zijn er ook programma's die ik cross OS zou kunnen gebruiken voor het programmeren? ik wil namelijk werken met beide windows en linux.

Je kan gewoon starten met C#. Je leert daar sowieso de basis van C met simpele applicaties.
Je kan verschillende apps maken, van console apps tot Windows Forms apps. Maar begin met een simpele console app en een Hello World app. Je krijgt dan het gewenste resultaat te zien in een (DOS) command prompt window. Leer ook wat DLL's zijn en hoe die thuishoren in het geheel. Wat die doen, voorwat je die dingen nodig hebt, hoe je er zelf schrijft, etc.
Leer ook wat Object Oriented Programming inhoud (hangt ook samen met DLL's).

Wil je programmeren met zowel Windows als Linux, dan ben je met C aan het goede adres. Maar dan vallen we wel meer terug op een level van C++, GNU C, ... is moeillijker, maar vormt een serieus goede basis en kennis van OS/hardware programmatie. Je zult merken dat Visual Studio je alles op een schoteltje presenteerd. Terwijl je met andere C varianten alles zelf moet begrijpen, linken, compileren, ...
Maar hier ook weer, C is de basis en van daaruit kan je vertrekken.
Ik heb ooit eens een heel dun boekje gekocht waar net voldoende basis instond om te vertrekken. Heel simpel en to the point; "C binnen handbereik. Inleiding in de programmeertaal C".
Als je echt veel wilt begrijpen van een computer, en wat de ultieme basis is van je programmatie (hoe alles exact werkt onder de motorkap), lees dan volgende boek; (zware lectuur! Engels) "Modern Operating Systems (van Ander S. Tanenbaum). Die man heeft trouwens zelf ook een OS geschreven ooit, Minix.
 
Welkom Killerman!

C# is leuk. Maar niet erg Cross platform. Je moet met Mono aan de slag wil je het op bijv. Linux laten werken. En Mono word je niet vrolijk van, echt niet...
 
Tsja, vakantie hé. Dan loop je wat achter met de berichten.

Alsnog dus welkom op ons forum.
Natuurlijk is alle hulp welkom, wij beantwoorden de vragen hier atijd met veel plezier. Het is onze hobby.
En hoe meer zielen hoe meer kennis.

Groetjes van een landgenoot, Pluis
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan