Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Pctuts!

Dit is mijn huidige pc.

Behuizing: Thermaltake Element S
Moederbord: Asus P5Q Pro
Processor: Intel Q8200 Quad Core Socket 775 2.33 GHZ
Videokaart: XFX ATI HD4870 512mb
Geheugen: 2x Kingston X 2GB 800MHZ (Totaal 4GB)
Voeding: CoolerMasters Realpower 520 Watt
Harde Schijf: Samsung HD103UJ 1 TB (1000 GB)
Dvd brander: Ja, (weet niet precies welke, GEEN BLU RAY)

Ik vind dat de videokaart al aardig oud is, en omdat hij maar 512 mb is, vind ik het tijd voor een nieuwe.

Ik wil de:
ATI HD6870 1024MB PCI-E 2xDVI / HDMI / 2xDP retail

of de:
SAPPHIRE HD6970 (11187-00-40R)

Nu heb ik 3 vraagjes.
-Past dit op mijn moederbord?,
-en heb ik genoeg aan die 520 Watt voeding?
-Bestaat er ook nog sneller RAM geheugen dan wat ik nu heb (DDR2).

Ik weet niet hoeveel Watt elk onderdeel nodig heeft.
Misschien weten jullie er meer van.
Raden jullie me iets anders aan? Post dat dan gelijk!
Voor meer informatie even vragen.

Met vriendelijke groet,
Wesley
 
Jouw Moederbord heeft een PCI Express 2.1 x16 slot, dus beide kaart zullen passen.
Een Coolermaster 520 Watt voeding moet net gaan voor deze configuratie.

Er bestaat wel sneller geheugen, namelijk DDR3 Volgens de specificaties van jouw moederbord wordt dit niet ondersteund.
 
Jouw Moederbord heeft een PCI Express 2.1 x16 slot, dus beide kaart zullen passen.
Een Coolermaster 520 Watt voeding moet net gaan voor deze configuratie.

Er bestaat wel sneller geheugen, namelijk DDR3 Volgens de specificaties van jouw moederbord wordt dit niet ondersteund.

Ik wist dat er DDR3 geheugen was inderdaad. Maar om dat te kunnen installeren moet ik een nieuw moederbord waar mijn processor waarschijnlijk weer niet op past enz..enz..
Daarom vraag ik of er sneller geheugen is in de DDR2 categorie. Maar dit is er blijkbaar niet.
Ik ga een van deze kaarten aanschaffen, en wil het niet fatsoenlijk werken gooi ik een andere voeding van 750 Watt erin.
Dan heb ik altijd genoeg als ik in de toekomst nog nieuwe componenten wil kopen.
 
Ik wist dat er DDR3 geheugen was inderdaad. Maar om dat te kunnen installeren moet ik een nieuw moederbord waar mijn processor waarschijnlijk weer niet op past enz..enz..
Daarom vraag ik of er sneller geheugen is in de DDR2 categorie. Maar dit is er blijkbaar niet.
Ik ga een van deze kaarten aanschaffen, en wil het niet fatsoenlijk werken gooi ik een andere voeding van 750 Watt erin.
Dan heb ik altijd genoeg als ik in de toekomst nog nieuwe componenten wil kopen.

Er zijn Moederborden voor een Q8200 die DDR3 ondersteunen. Dus dit hoeft geen probleem te zijn.
 
Ik denk dat ik dan beter voor een nieuwe pc kan gaan, want dan heb ik denk ik wel nieuwe voeding nodig. En dan zit ik al met de volgende nieuwe dingen:
-Geheugen
-Moederbord
-Videokaart
-Voeding

Ik koop me die videokaart, en zie wel wanneer ik de rest doe;)
Bedankt voor de reacties.
 
Ik zou ook geen nieuw MB kopen met een 775 Socket. Een te grote uitgave voor alleen ander geheugen.
Misschien eens op een veilingsite kijken of je daar een koopje vind. Met de Coolermaster van 520 Watt zal ook dit net gaan. Zo'n bordje gebruikt niet zo veel stroom.

Ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken, maar mocht je een snelle game PC willen kies dan in de toekomst voor een i7 processor.
 
Daar was ik sowieso al naar opzoek. Weet je wat het is, ik wil altijd alles hebben, maar uiteindelijk heb je er niet veel aan, want deze pc loopt ook nog redelijk goed. De snelheid is gewoon perfect (het kan natuurlijk altijd beter, maar ik heb niets te klagen). Ik denk dat ik voor een nieuwe videokaart ga, en dat ik het daar voorlopig even bij laat zitten.
 
Gelijk heb je, als je tevreden bent met de PC, moet je niet onnodig gaan investeren.

Wat is eigenlijk de reden dat je een nieuwe grafische kaart wil ?
Je zegt dat hij oud is, maar dat is geen reden voor vervanging als hij het nog goed doet.
En 512 mb, ach. Ik heb in mijn i7 ook maar een oud 256 mb kaartje zitten, omdat ik nooit een spel speel en zelden met deze PC iets grafisch doe.
 
Deze thread kan gesloten worden.
Ik heb mijn nieuwe videokaart en geheugen bankjes binnen.
Past perfect.
Wanneer de computer telkens uitvalt ga ik maar eens kijken voor een nieuwe voeding.
Ik heb er nog geen last van gehad, dus we laten het lekker zitten zo.

Bedankt voor de reacties.

Groetjes,
Wesley
 
Bedankt voor het melden en veel plezier met de nieuwe hardware.
Zijn er problemen, weet je ons hier te vinden.

Gaat een slotje op.

Met vriendelijke groet, Pluis
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan