Status
Niet open voor verdere reacties.
Geachte medewerker, Pctuts.

Een tijdje geleden had ik een crash op de desktop en kocht een laptop.

Enkele vragen die op me afkwamen zijn:

Wat is het meest gunstig en praktisch voor de accu?
De stekker die de accu oplaad de hele dag in te laten steken, zodat de accu altijd op spanning staat?
Of is het raadzaam om dat juist niet te doen, i.v.m een eventueel nadeel voor de accu?

Ook heb ik wel eens van een ict. gehoord!

Om de accu eerst bijna helemaal leeg te laten gaan, voor je hem weer oplaad.
Omdat de accu lui kan worden!

Graag ontvang ik als beginneling,laptop gebruiker hier een duidelijk antwoord op.

Met vriendelijke groet, Jan :)
 
Geachte medewerker, Pctuts.

Een tijdje geleden had ik een crash op de desktop en kocht een laptop.

Enkele vragen die op me afkwamen zijn:

Wat is het meest gunstig en praktisch voor de accu?
De stekker die de accu oplaad de hele dag in te laten steken, zodat de accu altijd op spanning staat?
Of is het raadzaam om dat juist niet te doen, i.v.m een eventueel nadeel voor de accu?

Ook heb ik wel eens van een ict. gehoord!

Om de accu eerst bijna helemaal leeg te laten gaan, voor je hem weer oplaad.
Omdat de accu lui kan worden!

Graag ontvang ik als beginneling,laptop gebruiker hier een duidelijk antwoord op.

Met vriendelijke groet, Jan :)

Waarom volg je die zijn raad dan niet op?
 
Wat de bovenste vragen betreft:

Omdat ik naar een andere benadering vraag en die vragen niet beantwoord zijn!

Betreft: de onderste vraag!
En omdat de onderste vraag niet door jullie bevestigd is!
En jullie het misschien uitgebreider kunnen uitleggen.

;)smile komt erbij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zelf gebruik ik dus geen klapkoffer..
wat aan te raden is om indien je deze thuis gebruikt , en de mogelijkheid heb deze aan de stroom kabel te gebruiken ...
dit dan ook te doen ...
haal de battery er dan alleen uit als deze vol geladen is...
wat betreft de accu zelf ...kun je HIER de info na lezen ..
 
Er zijn veel laptops die niet starten wanneer er geen (werkende) batterij in aanwezig is.
Echter is het niet aangeraden met een Lithium-ion batterij om deze volledig leeg te laten lopen. Kijk ook naar volgende link met de vergelijkende tabel. De meeste portables hebben een Lithium-ion batterij aan boord.
Frequetly Asked Questions on How to Charge Batteries
Het is dus ook zo wanneer de batterij vol is dat deze niet onnodig opgeladen gaat worden zoals ik in een ander artikel lees. Tenzij het een slecht ontworpen elektronisch laadcircuit heeft.
Conclusie wat zeker is. Gebruik de batterij niet tot hij volledig leeg is. Ook onderbroken laden kan geen kwaad, (ideaal voor portables dus).
Ik zal volgende week op men werk eens navraag doen aan onze experten. Aangezien battery testers onze core business daar is.
 
De huidige nieuwe laptop's hebben allemaal een Lithium-ion accu.
Wat de levensduur van een Lithium-ion accu negatief beïnvloedt, is het helemaal leeg gebruiken van de accu.
Ook kan een Lithium-ion accu slecht tegen hitte, dus zorg dat de koeling van de laptop optimaal is.
Een manier om de levensduur van uw laptop accu te verlengen is dan ook, de accu uit de laptop verwijderen wanneer u op stroom uit het stopcontact werkt. Dit voorkomt niet alleen dat de accu onnodig heet wordt, maar voorkomt tevens dat de accu 'vermoeid raakt' van het constante bijladen door de laptop.
Laptop's zoals DDragon vermeld die zonder accu niet werken heb ik nog nooit meegemaakt. Maar misschien bestaan ze dus wel.
Wanneer de accu voor langere tijd uit de laptop verwijdert wordt, blijft de levensduur van de accu het best behouden wanneer de accu voor 50% opgeladen wordt alvorens de accu uit de laptop te verwijderen en hem op te bergen.
Ook kan het opladen van een warme accu, deze nadelig beinvloeden. Het beste is om deze eerst af te laten koelen, eventueel uit de laptop halen en daarna op te laden.

Doorgaans gaat een Lithium-ion accu bij juist gebruik ongeveer 2 tot 3 jaar mee. Slijtage van zo'n accu treed al op vanaf het moment dat hij geproduceerd werd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan