Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Silverwing

Gast
Ik heb een nieuwe printer gekocht en slaag er maar niet in om deze te delen.
Heb op beide pc's in het netwerk de driver geïnstalleerd,en de firewall is zo ingesteld dat de printer altijd toegang heeft tot het netwerk.
Als ik via configuratiescherm>printers>eigenschappen>tab delen kan ik delen niet aanvinken,dit moet via netwerkcentrum gebeuren staat daar.Gebruik ik daar toch opties voor delen weizigen dan kan ik in het volgende venster wel aanvinken om de printer te delen maar dan krijg ik volgende fout
printerfout1ew3.jpg

Als ik het dan via netwerkcentrum doe kan ik de instelling doen maar nadat op toepassen geklikt is staat er toch weer printers delen uitgevinkt.Zie printscreens
tijdens het maken van de instelling
printerfoutop4.jpg

Nadat op toepassen is geklikt
printerfout3pa2.jpg

Hoe krijg ik deze printer toch gedeeld?
 
Als ik je laatste screenshot bekijk valt mijn oog er net op dat "printers delen"
nog staat uitgeschakeld. Geef ook de nodige tijd om de juiste drivers er op te krijgen...
Wat je firewall betreft heb ik in het verleden geleerd dat je deze beter tijdelijk
afzet om je instellingen te voltooien....
 
mogelijk is de irq van de printer te hoog ingesteld of lees anders dit artikel door voor een oplossing

Ik heb in die lijst naar de fout van mij gezocht hoewel die allemaal over XP gaan, (en ik met Vista ultimate werk),en stel vast dat het iets met het geheugen zou kunnen zijn.
Dit zou mij verbazen want ik heb anders geen problemen.
 
De meest gemaakte fouten hebben we overlopen, het moet dieper zitten, ik zoek intussen verder, mocht er mij nog iets te binnen schieten dan post ik het hier....;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan