Status
Niet open voor verdere reacties.

coiske

Overleden
het downloaden van "nirlaucher" wordt geblokkeerd met de melding onveilig
(ik heb windowow7 home 64bit)
 
coiske heeft gelijk hoor. Ik heb deze tool proberen te downloaden van de originele website NirLauncher - Download the latest package.

Men firewall/anti-virus gaf volgende "virus" melding bij het downloaden:
SPR/PSW.NetPass.ajx

Na onderzoek: password stealing Trojan for the Windows platform

Misschien niet onmiddellijk schadelijk maar toch niet zo onschuldig.
 
Ik ben niet goed mee denk ik. Is de nieuwsbrief onveilig of een freeware bestand hier ?
 
Ik heb geen probleem met de nieuwsbrief ook niet met het betefende bestand te downloaden
 
Er is een grote kans blijkbaar dat anti-virus software dit bestand (inhoud) aanziet als virus. Helaas is dit misschien niet 100% correct. De aard van één of meerdere applicaties in dit bestand zijn daar de oorzaak van. Sommige anti-virus engines geven een trojan aan, anderen een mogelijk ongewenste applicatie en nog anderen geven totaal niets aan. Ik vermoed dat je ervan mag uitgaan dat dit packet waarschijnlijk onschadelijk is voor je pc.
 
Met de nieuwsbrief was niets mis mee het was een freeware bestand dat deze melding gaf, zoals DDragon80 al liet weten
Er is een grote kans blijkbaar dat anti-virus software dit bestand (inhoud) aanziet als virus. Helaas is dit misschien niet 100% correct. De aard van één of meerdere applicaties in dit bestand zijn daar de oorzaak van. Sommige anti-virus engines geven een trojan aan, anderen een mogelijk ongewenste applicatie en nog anderen geven totaal niets aan. Ik vermoed dat je ervan mag uitgaan dat dit packet waarschijnlijk onschadelijk is voor je pc.

Voor de zekerheid heb ik het bestand verwijderd.
 
Ik had deze freeware gescand met Avast , Nod32 en Sophos en deze gaven geen melding van een eventueel virus. Andere visusscanners kunnen zeker wel een melding geven, maar dit hoeft niet te betekenen dat er daadwerkelijk een virus aanwezig is. Er bestaat zoiets als false positive meldingen.
Het blijft altijd een zeker risico met freeware te installeren. Daarom ben ik blij met de vermelding. Bedankt.
 
Ik had deze freeware gescand met Avast , Nod32 en Sophos en deze gaven geen melding van een eventueel virus. Andere visusscanners kunnen zeker wel een melding geven, maar dit hoeft niet te betekenen dat er daadwerkelijk een virus aanwezig is. Er bestaat zoiets als false positive meldingen.
Het blijft altijd een zeker risico met freeware te installeren. Daarom ben ik blij met de vermelding. Bedankt.

beter scannen met MBAM, die herkent kleinere stukjes mogelijk malafide code en geeft daar een duidelijkere uitleg aan vind ik. dekans dat je tegenwoordig nog rechtstreeks een virus binnen haalt is erg klein. wordt meestal gedaan door een voorgeïnstalleerde trojan en MBAM herkent ook repackers zodat verborgen trojans ook bijna uit te sluiten vallen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan