Windows 10 nog steeds aan het wachten op de Windows 10 20H2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johannes1956

Steunend lid
Vip Lid
:unsure: ik lees hier dat er al veel gebruikers zijn die al Windows 10 20H2 op de computer hebben.

hoe krijgt men die? wachten tot ze wordt aangeboden ,of zelf gaan zoeken,wat is het best
 
je kan deze handmatig zoeken via de update's doch als deze niet binnen komt dan kun je vermits het media creation tool 20H2 je een iso of een usb stick aanmaken .. je start niet op vanaf deze iso of usb stick .. je opent deze via de verkenner en je start vervolgens de setup.exe op met een rechtsklik uitvoeren als administrator ..
je start hiermee de in-place upgrade op ..je dient effectief aan te geven dat je alles wenst te behouden kwa instellingen en persoonlijke bestanden ...ook je programma's blijven behouden en je verkrijgt een Windows.old
*neem er nota van dat je systeem meermaals herstart word en dat de in-place upgrade één uur kan duren .
 
Het kan makkelijk nog enkele maanden duren voordat jij versie 20H2 via Windows Update krijgt aangeboden. Die nieuwe versie wordt namelijk gefaseerd uitgerold, o.a. om overbelasting van de servers van Microsoft te voorkomen. Misschien duurt het nog wel een half jaar voordat iedereen die versie spontaan aangeboden heeft gekregen. Dat is helemaal niet erg wanneer jij nu een versie van Windows 10 hebt die nog ondersteund wordt. Zo zijn de verschillen tussen versie 2004 en versie 20H2 erg klein. Niet de moeite waard, vind ik zelf. Het is niet zo dat versie 20H2 veiliger zou zijn dan versie 2004.

Wanneer je toch niet wil wachten, dan kun je doen wat Qtex schreef. Die raadt aan om daarvoor het Media Creation Tool te gebruiken.
Het is echter niet nodig om een iso of usb stick aan te maken met behulp van het Media Creation Tool (18,6 MB).
In plaats daarvan kun je ook de Windows 10 upgradeassistent downloaden. Die is kleiner dan het Media Creation Tool en perfect om de upgrade naar versie 20H2 op je eigen computer te forceren.

Ga naar deze website: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
Klik daar op de knop Update nu.
Het volgende venstertje zal verschijnen:
1.05_13h37m08s_001_Windows10Upgrade9252-exe_openen.png

Klik op Bestand opslaan
Dat bestandje is nog geen 6 MB groot, dus snel binnengehaald.
Ga daarna naar je map Downloads en dubbelklik op het bestand Windows10Upgrade9252.exe.
Je computer wordt dan gecontroleerd. Wanneer er 3 groene vinkjes staan voor processor, geheugen en schijfruimte, dan kun je op Volgende klikken.
Daarna wordt versie 20H2 gedownload en geïnstalleerd.
Je hoeft nergens keuzes te maken. Al je programma's en bestanden zullen behouden blijven.
In feite verloopt deze manier van upgraden hetzelfde als wanneer je die nieuwe versie spontaan aangeboden zou hebben gekregen via Windows Update.
 
Beide heren bedankt voor het meedenken, ik denk dan toch dat ik maar even wacht met het installeren
mijn systeem draait nu Super zonder enige vorm van storingen of andere problemen.
Het is zoals heer porrelaar al aangeeft we gaan niets Forceren wat goed is ;)(y)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan