Nog Upgraden of niet ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

KrisVM

Steunend lid
Vip Lid
Hallo
ik heb hier nog een desktop staan die al wat leeftijd heeft en zou willen weten of ik deze hardware matig nog kan upgraden om wat sneller te werken.
zijn er goedkope oplossingen voor of is het gewoon beter van een andere te kopen. hieronder wat specs

Knipsel.JPG
 
Intussen heb ik alles binnen, heb 8GB RAM bijgestoken totaal Ram is nu 10GB
ook heb ik een Samsung SSD van 250GB
Nu heb ik met gebruik van het programma "Macrium Reflect" een clone genomen van de HDD naar de SSD maar de pc wil niet opstarten vanaf de SSD?
wat heb ik fout gedaan, volgens de instructies bij de SSD zou dit voldoende moeten zijn.
PC geeft bij opstart aan dat er geen bootable device aanwezig is, moest ik eerst de SSD formateren als bootable?
in bijlage een screenshot van beide schijven.
 

Bijlagen

  • SSD.JPG
    SSD.JPG
    35.8 KB · Weergaven: 81
mogelijk dat jij dient op te starten met een Windows10 installatie medium om vervolgens een opstartherstel te kunnen starten want waarschijnlijk werd het opstart bestand niet meegenomen in deze cloon naar de SSD toe ..
 
mogelijk dat jij dient op te starten met een Windows10 installatie medium om vervolgens een opstartherstel te kunnen starten want waarschijnlijk werd het opstart bestand niet meegenomen in deze cloon naar de SSD toe ..

Kan het zijn dat het opstart bestand op de D:\ recovery staat van de HDD ? moet ik waarschijnlijk deze meenemen in de cloon
 
denk niet dat deze aanwezig is op de D partitie denk eerder wel op de partitie voor de C
*ik weet niet wat jij geselecteerd heb van de HDD om te clonen naar de SSD maar indien de HDD groter was dan de SSD dien je er op te letten dat je de kleine partitie voor de C en de kleine partitie na de C meeneemt in je cloon ..blijkt het dat dit absoluut niet mogelijk is kun je best een verse installatie op de SSD plaatsen ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan