Smartphone Nokia Asha 300 laders falen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er staat 5 volt op de 2 laders. Die van Nokia zelf met zijn 2,1 A krijgt de accu niet vol, 1 deeltje van volgeladen blijft zwart.. De lader(Samsung) van de Supermercado in Spain krijgt de accu wel vol, ca 3 kwartier.
Micro usb, ik ga in dat stekkertje niet meten om geen kortsluiting te maken. Ik denk dat 1 van de laders te weinig laadspanning geeft.
Maar er zijn laders van 4,75 volt, als het etiket zegt 5 volt dan moet dat toch een goede zijn.
Omdat mijn Nokia een Engelse is en occas is heb ik die lader niet met zijn Engelse prise.
 
gebruik je wel de juiste kabel? er bestaan soorten: DATA kabel, LAADkabel en een universele (zowel laad als data).
 
Heb ik niet, was er niet bij. Ik ben ook bang dat de accu meerdere soorten spanning nodig heeft ipv 1 spanning. En dikwijls steekt 't stekkertje er niet diep genoeg in om te gaan laden.
Om het er nooit verkeerd in te steken heb ik al mijn laadkabeltjes gemerkt met stift. Op mijn laptop kan ik de phone zien in de verkenner, dus kabeltje goed.
En dan heb je ook nog eens de ouderdom, na 5 dagen heb ik nog 2 streepjes en moet voldoende zijn denk ik.
 
Het kan ook goed zijn dat de lader van Nokia naar de filestijnen is. Die dingen gaan normaal gezien langer mee als je smartphone zelf, maar in sommige gevallen is de lader eerder einde leven dan de smartphone. Aan repareren moet je nooit beginnen. Wat je wel kan proberen voor je je lader opgeeft is een nieuwe laadkabel.

Om op Wivy te reageren, de meeste zijn zowel laad als data kabel. Je vind namelijk moeilijker een data kabel als een zowel laad en data kabel. Dat geldt evenzeer voor enkel laadkabel. Dat is even zeldzaam als een data kabel. Ze bestaan, maar die vind je eerder in de speciaalzaken, maar in de supermarkten, doe het zelfzaken en zo zijn ze zo goed als altijd zowel data en laadkabels.
 
Qua lader kan je niet zo gek veel mis doen. Je toestel VRAAGT een hoeveelheid stroom. Dat levert u lader indien deze dat aankan. U toestel heeft meestal ook een laadstrategie. Dus laad volgens een plan. Die laadt niet op tot 100% aan volle bak. Als je lader meer stroom kan leveren als wat je Smartphone nodig heeft, dan blijft u lader hangen op de benodigde stroom van wat u Smartphone vraagt. Bv.: Je hebt een 33W lader, u Smartphone laadt op 22W max, want dit is een variabel. Dit haalt hij tussen meestal ergens tussen de 20 en de 80%, daaronder en daarboven liggen die wattages lager. Dat zijn wattages dat u Smatphone vraagt aan u lader. Dus u lader moet in dit geval nooit zijn maximum capaciteit gebruiken. u toestel wordt echter wel aan zijn maximale capaciteit geladen volgens het laadplan dat geprogrameerd is of dat door zelftraining van u toestel is aangeleerd uitgevoerd.
Ik hoop dat de angst nu een beetje verdwenen is beste hobbyman?
 
Vandaag stond ik met een smartphone op't werk met een platte accu, terug naar huis. Blijkt dat de lader (Maxtor) defect is. Dit is al de 3° defecte lader in maanden.
Altijd een nieuw probleem, mss had ik de Samsung moeten checken op % geladen, ik doe dat nooit.
De volgende lader zal ene moeten zijn met een lichtje.
Men spekt met 5G dat razendsnel is maar betrouwbaarheid wordt bb onder de mat gekeerd.
 
En hoe weet je zo zeker dat de lader (en de vorige laders) defekt is ? Waar leidt je dat uit af ?
Als je er nu al 3 als defekt bestempelt begin ik toch te denken dat er iets anders fout is ...
 
Ik heb ook nog een gsm waarop die stekker past, die reageerde ook niet meer op inpluggen. Draad in andere lader deed wel een oplading.
Maar dit is een werkhuisje met wel een paar 100 m draad erin. Als ik weg ga zet ik de ganse stroom af en de volgende dag aan. Omdat hier al 3 tv's zijn gesneuveld denk ik aan EMK .
 
Zijn dat laders met een losse kabel, die je erin plugt ?
Al geprobeerd met andere kabel ?
 
Als jij zoveel laders koopt voor een candybar GSM. Sorry hoor, maar ik denk dat jij met al u laders reeds een nieuw toestel had kunnen kopen. Niets mis natuurlijk met een candybar GSM, niet iedereen wenst een Smartphone, maar voor wat die dingen kosten, zou ik als hij laders vreet gewoon deze de prullenbak in smijten en een nieuwe kopen. Dit toestel is reeds op de markt van 2017. Er zullen ondertussen ook wel vervangende toestellen op de markt zijn voor dit model.
 
't Zal een gsm worden zonder internet, is moeilik te vinden met ietwat camera. Reden is, men breekt bb in met allerlei en is niet uit te schakelen(mobiel internet).
 
Gisteren was ik bezig met een stofbestendige gsm te zoeken. Mijn Asha 300 kruipt bb vol stof tot zelfs voor de lens, achter het venstertje van het achterdeksel en batt geraak amper 100% vol. Mss dat ge die daarom occas kunt kopen voor 20€.
Wat opgezocht maar je zit dan meteen bij waterdichte gsm's (IP55, 57, 58, 65, 67, 68),
Er zit in mijne nog een grote sim card, wellicht kan ik ze verkleinen.
 
Een SIM kan je inderdaad bij je provider gratis omruilen als je een ander formaat nodig hebt voor een nieuw toestel.
Kijk ook eens naar het kaartje dat je kreeg bij ingebruikname van de SIM. Vaak zitten alle formaten daar standaard al in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan