Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
De geruchtenmolen rond Nokia draaide al enkele maanden op volle toeren. De ene keer wel, de andere keer dan weer niet.
Maar nu heeft Nokia uitgebracht dat ze tegen eind dit jaar met eigen toestellen op de markt komt. Veel kan ik er helaas nog niet over vertellen. Wel zouden ze op Android draaien, maar dat is dan ook het enige gegeven dat gekend is.
Later volgt zeker meer. Of de consument nu staat te springen om na 5 jaar geen Nokia in de rekken meer gezien te hebben, terug hapklaar zijn om blindelings een Nokia te kopen gelijk het vroeger het er wel aan toe ging. Nu gaat dit eigenlijk zo met Samsung. Heel veel mensen kopen gewoon een Samsung, gelijk vroeger heel veel mensen vroeger gewoon een Nokia kochten.
 
Heel veel mensen kopen gewoon een Samsung, gelijk vroeger heel veel mensen vroeger gewoon een Nokia kochten.

Klopt, mijn allereerste mobieltje was ook een Nokia en wel de Carvox
Zal zo'n 25 jaar geleden zijn.

m1gy3kjwxguf.jpg
 
't waren toch goede toestellen die Nokia's

Ja, maar net als de Samsung toestellen nu, ferm overroepen. Ik heb ook DE 3310 gehad. Goed toestel, maar mijn toestel ervoor was stukken goedkoper en naar mijn mening minstens even goed. Dat was een Alcatel.
 
Ook altijd Nokia gehad en cve m'n eerste was ook zo'n 'Walkie Talkie' ding
Xperia, de meeste mensen hadden een Nokia hé. En nu hebben de meeste mensen een Samsung. Ik ben al altijd iemand geweest die niet in het rijtje wil wandelen. Dus geen Nokia toen en nu geen Samsung. Heb ze wel gehad om te weten of ze wel zo goed zijn als iedereen beweert. Wel proefondervindelijk kan ik zeggen dat toen Alcatel beter was en na mijn Samsung kwam er een Sony smartphone en er ging een wereld open. Dat zegt genoeg denk ik. Nu is Samsung wel een goed toestel, maar die touche wich toestand van hen vertraagt ze veel te veel. Dus hoef ik ze niet.
 
Fijn ik was contenter van nokia dan van sansung maar opdat windows het had is het samsung geworden.
Als ze even handig werken als de vroegere nokia's zie ik mij bij vervanging terug één kopen.
Spijtig zal het smartfhone zijn wat ik zolang mogelijk afhoud.
 
Salmax,
Je kan natuurlijk nog steeds een gewone GSM kopen hoor. Die worden natuurijk niet regulair meer verkocht, ik zou zelf nooit geen meer kopen, maar mijn gsm van het werk is ook een simpele gsm met echte toetsen, wel met kleuren scherm. Maar waarom zou je geen smartphone kopen? Ik vind het gebruik veel gemakkelijker als van een gewone gsm. Wil je een smsje tikken, heb je een volledig toetsenbord. Je moet niet in een menu zitten zoeken naar je sms dingen. Staat gewoon op je startscherm. Bellen is net hetzelfde, gewoon op de aan het hoorntje komen, want het is allemaal heel gevoelig die schermen. en je ziet al je contacten. je moet niet op een knop zitten te drukken naar diegene dat je wil bellen, gewoon op de naam drukken en drukken is gewoon eens met je vinger aanraken. Wil je geen honderden euro's uitgeven, kan best. Er zijn toestelletjes die het heel goed doen voor wat smssen en bellen en wat facebooken kan ook voor nog geen 100€.
Gemakkelijkshalve bekijk ik vaak bol.com. Daar heb je bv vandaag al een nieuwe smartphone voor 59€ en je kan kiezen uit 3 voor die prijs.
Mijn keuze zou gaan uit die 3 naar 2 ervan Dat is de Alcatel Pixi4(4) en de Wiko Sunny. Beiden hebben alles gelijk, behalve dan enkele zaken. Maar de processor en RAM is identiek. Maar de Wiko heeft enkele extra troeven die de Alcatel dan niet heeft. Bv heeft de Wiko een betere camera 5MP tegenover 2MP en is de interne opslagcapaciteit bij de Wiko dubbel zo groot als van de Alcatel. Wiko 8GB en Alcatel 4GB intern geheugen.
De Alcatel heeft dan weer een iets zwaardere Accu. Maar het is voor 60€ mogelijk om een smartphone te kopen waarmee bellen en smssen heel makkelijk gaat, naar mijn gevoel zelfs gemakkelijker als van een klassieke GSM, en je kan er nog wat mee facebooken of naar hier mee surfen. (indien je abbonement dit toestaat tenminste)
 
Voor internet heb ik pc en wat ben ik met meerdere internet mogelijkheden en dan kunnen ze men contacten ook weer linken zeker niets van zolang het kan.
En gebruik zelden gsm.
 
Voor internet heb ik pc en wat ben ik met meerdere internet mogelijkheden en dan kunnen ze men contacten ook weer linken zeker niets van zolang het kan.
En gebruik zelden gsm.

Is u goed recht natuurlijk om voor een klassieke gsm te kiezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan