notebook start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

blikkedoos

Gast
gewoon zwart scherm,doet niets meer,ge hoort de dvd draaien maar kan niet openen,is naar acer geweest was nog garantie,hij heeft 1 dag goed gegaan,nu terug hetzelfde probleem,bij acer hebben ze de bios geupdate en gekuist das alles,wat zou hier de oorzaak van zijn,kan ook niet in de bios.graag help???[OPLOSSING]
wel ik heb hem terug naar de winkel gedaan,die hebben hem terug naar acer gadaan,ik heb hem nu terug en hij doet het weer goed ze hebben het volgende gedaan(staat op het reparatiecentrum rapport 'replaced mainboard.if you encounter problems we advice you to perform an acer software recovery first.'maar zo lang hij nu goed masjeert ga ik er ook zelf niet aan prutsen,het is nogaltijd garantie,dus als hij het 1 van de dagen weer heeft,stuur ik hem gewoon terug tot alles oké is.dus mensen bedankt voor de info.​
[/OPLOSSING]

Er bastaat iets als garantie op de herstelling (6 maand), niet goed hersteld? BLIJF ER AF EN GA TERUG!!!!!!!!!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
gewoon vast deur, als ik de deur open probeer te doen blijft ie dicht.
Ik hoor wel gekraak in het slot als ik probeer open doen maar helpt niet.
Slotenmaker is gister geweest en heeft slot gemaakt dacht hij. Vandaag terug op slot...


Ja oké dat was er wellicht over.
Maar eigenlijk probeer ik je iets duidelijk te maken.

Kan je eens meer vertellen:
->Hoe oud is de computer?
->Welke type heb je precies, namelijk Acer heeft wel veel laptops :)
->Heb je onlangs hardware aangepast (geheugen misschien?)
->Heb je al geprobeerd op te starten met en zonder stroom (lader)
->Heb je toevallig geen cd/dvd in de cd rom laten zitten, deze kan je eruit krijgen door een paperclipje te gebruiken (een heel klein gaatje zit namelijk ergens op cd/dvd lader, stop daar de paperclip in)
->Hoor je een gepiep van je bios? (wat je vaak hoort bij opstart van computers?)
->Zie je lichtjes branden als je op de power knop drukt?
->Zie je een lichtje branden als de batterij oplaad of vol is?

Zo, nadat je dit hebt beantwoord, zullen we misschien meer weten.
 
Laatst bewerkt:
notebook is van 2008 acer as 7520 vista geen hardware aangepast onlangs,met of zonder stroom via net of lader start niet op,geen cd of dvd inde cd-rom ken ook het trukje met de paperclip,geen gepiep in de bios,knop power geeft licht,lichtje van de battery brand konstant hopende u de juiste info te hebben gegeven dank
 
Hmmm,
Als hij nog in garantie is dan zou ik je nu aan raden om hem terug voor herstel in te dienen.
Er is wel iets grondig mis.

Indien hij niet meer in garantie is en je durft een uitdaging aan: (OP EIGEN RISICO, zie hier)



OPTIE 1:
Ontkoppel de netstroom kabel > start de pc op en haal de batterij eruit.
Druk nu op de power knop.
Wacht 30 Minuten
Sluit de stroomkabel terug aan en druk op de power knop
Sluit de batterij terug aan en wacht 30 minuten probeer dan opnieuw op te starten.

OPTIE 2:
Haal de batterij en stroomkabel eruit.

Schroef indien mogelijk de onderkant eraf, zoek naar CMOS en de bij horende jumper indien aanwezig.
Ziet er zo uit:
22.jpg


Verplaats de jumper en druk meermaals op de powerknop.
Verplaats de jumper terug op de juiste oorspronkelijk plaats. Start hij op, nee? Zie stap 3:

OPTIE 3:
Haal de batterij en stroomkabel eruit.
Schroef indien mogelijk de onderkant eraf. En zoek naar een platte grijze ronde batterij.
Ziet er zo uit:
battery9ulwd2.jpg


Haal de batterij eruit en wacht 30 minuten.
Druk meermaals op de powerknop.
Sluit de grijze batterij weer aan, en schroef vervolgens alles dicht.

Ik hoop van harte dat hij voor jou nu opstart:

Als hij opstart: download dan de meest recente bios driver HIER
 
Laatst bewerkt:
Slechts 1 dag gewerkt.
Zelfs na de garantietermijn blijft de herstelgarantie toch van kracht.
Terug binnen doen, dan nog niet gemaakt, nieuwe laptop eisen.
zelf overal afblijven, dan schuiven ze het in uw schoenen.
 
Dat is waar, afblijven!Een notebook is sowieso al een lastig geval om aan te knutselen. Een gouden raad van nijltjetweety anders vervalt de garantie.
 
Laatst bewerkt:
Stel me de vraag of dit eigenlijk wel onder garantie valt?
Heb echt geen ervaring met garanties van pc fabrikanten. Doe het wel liever zelf.
Een batterij vervangen is zo gedaan en als ik dat moet binnen doen, ben ik gelijk misschien mijn computer enkele dagen kwijt.

Maar het is wel inderdaad zo, als hij herstelt is geweest dan heb je 6 maanden garantie op die herstelling. (ff gezocht op Google)
 
idd binnen doen en zei moeten het maar oplossen.
Ik had vroeger een msi laptop en was een maand buiten garantie en had een nieuwe display nodig en ze hebben die nog onder garantie gedaan ,eens die gemaakt was heb ik die dan verkocht.om zeker te zijn dat ik niet nog eens die problemen ging hebben.
 
wel ik heb hem terug naar de winkel gedaan,die hebben hem terug naar acer gadaan,ik heb hem nu terug en hij doet het weer goed ze hebben het volgende gedaan(staat op het reparatiecentrum rapport 'replaced mainboard.if you encounter problems we advice you to perform an acer software recovery first.'maar zo lang hij nu goed masjeert ga ik er ook zelf niet aan prutsen,het is nogaltijd garantie,dus als hij het 1 van de dagen weer heeft,stuur ik hem gewoon terug tot alles oké is.dus mensen bedankt voor de info.​
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan