Internet Algemeen NPETracesses

Status
Niet open voor verdere reacties.

clauw

Steunend lid
Vip Lid
Van mijn avast virusscanner (betalend) krijg ik melding van een dreiging :
1674737119962.png


zoals u kan zien werd deze in Quarantaine geplaats.
Is dit inderdaad een bedreiging , en zo ja, ...wat kan dit zoal gedaan hebben op mij laptop
(ps. ik ben een leek in dit soort zaken)
Roger
 
Het is een onderdeel van Norton Power Eraser en is op zichzelf geen malware, maar geeft wel vaker meldingen.
Als je geen Norton Security gebruikt kan je dat best inderdaad verwijderen.

Norton Power Eraser op zich is een bedenkelijk tool, met weinig aantoonbaar nut. Het wordt gebruikt om tijdens de boot event logs weg te schrijven en ev. enkele post-boot processen op te starten.

Het kan o.a. [NPE.exe is able to monitor applications and record keyboard and mouse inputs].
Dat alleen al laat vermoeden dat het ook een dankbaar proces is voor een hacker om aan te treffen op een PC en dan te misbruiken.
Ik zou er alleszins voor bedanken ! (alles van Norton overigens)
 
Bedankt Philip,
Ik gebruik geen Norton produkten., wel Avast (betalend exemplaar)
Heb het dus verwijderd.
Roger
 
Best eens kijken in je apps of er daar niet nog iets van Norton producten staat.
Zo ja, ook verwijderen - dit bestand is daar immers niet op zichzelf gekomen.
 
Inderdaad, er was nog een nortonbestand aanwezig.
Mijn Acer is al een paar jaar oud en daar was bij aankoop Norton op aanwezig, een één-jarig abonnement
Heb dit echter nooit geactiveerd en dus nooit gebruik van gemaakt.
Heb nu alles verwijderd
Goed van u om er mij attent op te maken...dus bedankt
Roger
 
hihi ... telepathie ! Heb hier niet ook een Acer gekregen - traag dat die geworden was luidde de klacht.
Ook daarop een hele resem applicaties gevonden van Norton waar de eigenares zich niet bewust van was, die ze nooit had geactiveerd of gebruikt !

Toch grote verwondering bij mij want als ik in de processen keek werden een aantal 'funkties' toch bij elke opstart geactiveerd en uitgevoerd op de PC... stoemelings ...

Ook hier : alles eraf = verbetering merkbaar vooral bij het opstarten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan