Numlock bij opstart, lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hello, een eigenaardig probleempje: ik wou dat bij de opstart van Windows XP sp3 de NumLock mee zou opstarten, maar dat gaat helemaal niet. Ik heb in het register het nodige gedaan (Keyboardinitialisator op 2 gezet) en ook via de F2-toets nagekeken in de bios en die staat goed, dus op "on". Wegens het hardnekkig weigeren, heb ik dan maar even op internet een paar freeware progjes afgehaald, met evenveel succes, dus: GEEN.

Wie is zo slim dat zij of hij me kan vertellen welke mogelijkheden er nog openstaan, aub?
Alvast mijn dank,
Marnix
 
Eens proberen met een ander toetsenbord van eventueel een vriend. Mogelijks is er iets in de hardware defect.
Kan je trouwens de Num-Lock toets manueel aanleggen?
 
Dank je Mik.Goedemorgen,
ik heb het ook geprobeerd met een ander toetsenbord, maar eveneens zonder succes. Ik kan wel manueel de NumLock opzetten, maar omdat hij vroeger altijd opstond, is het wel even wennen terug... . Vandaar dat ik het graag automatisch wil zien gebeuren.
Ik heb mijn oud toetsenbord weggegooid wegens kapotte letters. Het is wel zo dat op een bepaald ogenblik die numlock-opstart niet meer gebeurde. Met dat nieuwe toetsenbord is het ook niet mogelijk. De waarden in de software en de bios staan goed. Wat wel eigenaardig is, is dat in het register ook die waarde "2" niet veranderen is en de numlock toch niet mee opstart. Ik heb bij wijze van proef die waarde naar 0 en 4 proberen aanpassen, maar na een restart staat die mooi weer op "2".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan