Status
Niet open voor verdere reacties.
Zou er iemand het volgende weten
Het is niet voor mij persoonlijk maar ik kan het ook gebruiken
het zit namelijk zo
er bestaat een excell bestandje waarmee je automatisch nummer kan trekken voor bijvoorbeeld een hengelwedstrijd .
Dus je zet alle deelnemer in de lijst en dan klik je op nummers trekken en elke deelnemer krijgt automatisch zijn plaatsnummer toegewezen
maar nu is het probleem dat dit gemaakt is in 2003 en dus niet werkt in 2007
bestaat er een mogelijkheid om deze toch te kunnen doen werken in de 2007 versie?
Ben hier gene crack in maar had beloofd dat ik eens zou informeren vandaar dat ik de vraag hier stel
 
idd zoiets bedoel ik maar dan niet met poules iedereen vis voor zichzelf e
dus als je een viswedstrijd meedoet zijn er vaste genummerde plaatsen aan de vijver
de meesten trekken dan een nummer bij aankomst aan de vijver en die moet dan op het juiste nummer gaan zitten
zo weet niemand op voorhand waar hij zal zitten
en met dit bestandje zou de trekking van het nummer moeten lukken maar dan automatisch dus als iedereen er is klik je bv op een knop en iedereen krijgt zijn nummer toegewezen via pc
dus geen handmatig nummerke trek meer
Het is een bestandje dat ik gevonden heb hoor maar omdat ik niet veel van excell ken en dat diegene die het gemaakt heeft het ook niet weet hoe het komt dat het met 2007 niet werkt had ik beloofd om eens navraag te doen of er niemand weet dat het wel zou kunnen fixen
vandaar dat ik hier mijn vraag eens stel e
 
Laatst bewerkt:
Mister V

de meesten trekken dan een nummer bij aankomst aan de vijver en die moet dan op het juiste nummer gaan zitten
zo weet niemand op voorhand waar hij zal zitten
en met dit bestandje zou de trekking van het nummer moeten lukken maar dan automatisch dus als iedereen er is klik je bv op een knop en iedereen krijgt zijn nummer toegewezen via pc
dus geen handmatig nummerke trek meer

Zoals je het hier nu beschrijft word eigenlijk een nummer generator genoemd. Moest je zo een nummer generator vinden voor excel (freeware) dan ben je een gelukzak, ik heb tot hiertoe nog geen enkele gratis gevonden.
Nu zeker je moed niet laten zakken, want wat je wil bereiken kun je zelf eenvoudig maken.Hierbij een bijlage als voorbeeldje.

Kolom A : naam deelnemer
Kolom B : Initialen deelnemer , en daar vul je de 2 of 3 eerste letters van de deelnemer naam in.
Kolom C :plaats deelnemer
Als je nu kolom A en B gaat selecteren en je sorteert eerst B volgens alfabet van A-Z en kolom A van Z-A , kijk eens wat er gebeurt.
Je kan zo verschillende dingen uitvinden om te sorteren, volgens geboortedatum, volgens huisnummer
Kolom C mag je wel niet mee selecteren om te sorteren.

Het is wel maar eenvoudig gemaakt , omdat je weinig kennis hebt van excel , maar ik hoop dat dit voorbeeldje je wat kan helpen.
 

Bijlagen

  • loting.xls
    18.5 KB · Weergaven: 149
thanks ik zal zien wat ik kan doen nog e
ik heb het persoonlijk nog niet direct nodig maar omdat men er problemen mee heeft op de site vanwaar ik het heb gehaald dacht ik mss is het op te lossen
vandaar dat ik hier mijn vraag stelde
ik zal het wel in de toekomst mss wel eens kunnen gebruiken
 
Na hulp in excel2007 de juiste bewerking gevonden

Kolom A plaats je de namen van de deelnemers, en er zouden bijvoorbeeld 15 deelnemers zijn. Zie voorbeeldje
Kolom B plaats je deze formule =ASELECT() en kopieer en plak de formule van B1 t/m B15 , doe dit ook met kolom C
Kolom C plaats je deze formule =RANG(B1;$B$1:$B$15;1)
Je kan nu eventueel de F9 toets gaan gebruiken en zul je zien dat na F9 steeds de nummers in Kolom C zullen veranderen.
Zijn er 17 deelnemers moet je de formule wijzigen in kolom C : =RANG(B1;$B$1:$B$17;1)
Eens alle deelnemers zijn ingeschreven en je gaat de trekking uitvoeren kun je kolom B eventueel verbergen of onzichtbaar maken, zoals ik in het voorbeeldje met kolom J gedaan heb.
 

Bijlagen

  • loting2.xls
    20 KB · Weergaven: 142
Laatst bewerkt:
o bedankt dat is al een hele stap in de goeie richting e
ik zal het ook eens proberen maken zie
uw voorbeeld lukt perfect alleen weet ik niet waarom kolom B ook veranderd als je op f9 klikt

ik heb dan ook iets proberen maken maar het lukt niet om uw voorbeeld toe te passen van mij

ik kan wel vb niet meesturen in bijlage kweet niet hoe het komt maar het lukt me niet
 
Laatst bewerkt:
uw voorbeeld lukt perfect alleen weet ik niet waarom kolom B ook veranderd als je op f9 klikt

Omdat er in kolom C een berekening word uitgevoerd met de gegevens van kolom B.
Mag ik even weten welke versie je juist gebruikt van excel2007. Een officiële versie of een probeerversie.
 
Graag versie uitslag , maar werkend?
Of versie inschrijving , enkel plaats aanduiden door middel van knop trekking te gebruiken,knop trekking eenmalig te gebruiken tenzij men datum veranderd,
uitbreidbaar tot 18 deelnemers, iemand kennis ervan?
 

Bijlagen

  • uitslag.xls
    1.3 MB · Weergaven: 91
  • inschrijving.xlsm
    17.5 KB · Weergaven: 89
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan