Nvidea Geforce 9800 GTX

Status
Niet open voor verdere reacties.

GuntherM

Steunend lid
Vip Lid
Hallo tutsertjes,

ik heb een vraag over deze GPU die ik ingebouwd heb in een i7 systeem...
Processor i7 - 920 gekoeld met een Corsair H-50 Hydrocooler (met dubbele Noctua fans)
Mobo Asus P6T WS
Geheugen 6Gb DDR3 Corsair
GPU: Geforce 9800 GTX

Alles werkt perfect, Software geïnstalleerd, voorlopig nog geen overclocking toegepast omdat mijn GPU (idle) op 58 graden staat, is dit normaal voor een onbelaste GPU ? Ik weet niet zeker dat dit problemen gaat geven als ik het systeem begin te tunen.

Graag jullie mening, waarvoor dank.

Gunther
 
Als hardware man kan de temperatuur van electronische componenten oplopen tot 120 graden. Op gebied van pc's ga je toch eventjes moeten spitten in de data sheets van de fabrikant. Overclocking vergt meer energie dwz een grotere temperatuur! Hou alles binnen de grenzen van de fabrikant. Overclocking is op eigen risico pas de koeling dan zeker aan, een betere lucht circulatie, PELTIER elementen plaatsen, ...
Lees de info van de hardware twee desnoods driemaal door. Blijf vragen stellen!
grtz.wivy
 
Heel erg bedankt voor jullie reacties,

dom van mij om de utility niet te runnen van de Geforce zelf, 58 graden is normaal blijkbaar, dus kan ik beginnen met het serieuze werk.

Ik werk met een Coolermaster ATCS 840 case, dus koeling is echt geen probleem, algemene systeem temperatuur blijft op net geen 30 graden hangen in idle. CPU op 27 graden (Idle) @ 2.67 Ghz

De 2 fans van 25 cm bovenaan geven een ongelofelijke airflow, ik kan eventueel achteraan nog een additionele 12cm fan aanbrengen met een airduct.

Als je koeling wilt is deze kast zeker aan te raden. Met de NZXT Sentry LX fancontroller is het systeem echt stil. 3 x Coolermaster 25 cm fans, 5 x Noctua NF-P12 fans.

Totaal off topic overigens, maar 'k wou het toch maar even mee geven.

Zoals altijd toch geholpen door jullie.

Bedankt
Gunther
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan