Hardware NVMe SSD Adapter

Hoi allemaal
Ik zoek een adaper om een MVMe SSD omtezetten naar een gewone SSD
deze NVMe SSd heb ik van Gigabyte zie fotos
Ik heb overal gezocht maar kan er tot nu geen vinden
Wie kan mij helpen
20250428_102753.jpg
20250428_102642.jpg

Beste Mensen leuk voor die antwoorden maar dat was niet mijn vraag
Misschien omdat de vraag niet duidelijk gesteld werd. Wat is juist de bedoeling? Die NVMe inbouwen via een adapter of een externe USB-adapter naar een interne SATA SSD? Of gewoon een insteekkaart waar die NVMe in past en zo in de pc inbouwen. Veel mogelijkheden dus graag iets meer duiding.

Misschien omdat de vraag niet duidelijk gesteld werd. Wat is juist de bedoeling? Die NVMe inbouwen via een adapter of een externe USB-adapter naar een interne SATA SSD? Of gewoon een insteekkaart waar die NVMe in past en zo in de pc inbouwen. Veel mogelijkheden dus graag iets meer duiding.
Ik heb in mijn tweede pc deze adapter zitten met een NVMe van 1 TB, werkt prima

Bijlagen

• PCI-E 3.0 x4 Lane Host Adapter M.2 NGFF M Key SSD voor Nvme PCI Express.jpg
    PCI-E 3.0 x4 Lane Host Adapter M.2 NGFF M Key SSD voor Nvme PCI Express.jpg
    57.8 KB · Weergaven: 13
Hoi allemaal
Ik zoek een adaper om een MVMe SSD omtezetten naar een gewone SSD
deze NVMe SSd heb ik van Gigabyte zie fotos
Ik heb overal gezocht maar kan er tot nu geen vinden
Wie kan mij helpen
Zoals @lange pier al zei.

Die zal je ook niet vinden, is een NVME M.2 PCIe interface waar je geen adapters naar SATA voor vindt.
Wel naar een PCIe plug-in kaart of USB3. (Weet niet of er ooit USB2 versies geweest zijn.)

Is niet je vraag maar met een USB3 adapter kan je 'm mss toch nog nuttig maken?
Heb ondertussen verschillende externe NVME/USBmet en zonder DRAM cache.
Handig om snel backups te maken, variërend in schrijfsnelheden van +/- 500 tot +1000 MB(yte)/sec.
Of bv een Ventoy met een hoop ISOs en andere tools op, of een Live Windows of...

(Meen me te herinneren er ooit eens iets online te vinden of lezen was van een NVME naar SATA maar dat was denk een DIY ding van nvme naar USB3, van USB3 naar USB2, dan nog eens naar IDE en pas dan SATA of zo. Nooit meer iets van gehoord maar denk niet je daaraan wil beginnen, als die info al terug te vinden is.)

Terug
Bovenaan