Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft er iemand van jullie soms ervaringen met de oculus rift cv1?
Heb gisteren(zondag 22-01-17) dit pakket overgekocht van een persoon
3 weken oud,dus ik dacht:yes dit is goedkoop so let's have some fun.


Maar eigenlijk snap ik er geen snars van hoe dit werkt.

Ik heb een week of 2 terug een GearVR getest,1 filmpje en 1 app met schrikeffecten
Beide super content van het resultaat en zeer mooi beeld

Dus ik had zoiets van,wat moet dit dan niet geven met oculus of vive

MAAR:

ik hou het geen 10 minuten met de oculus,meteen kotsmisselijk dat ik echt even moet gaan liggen of braakneigingen krijg,bij de GearVR heb ik niks van problemen.
Als ik via de oculus store een 360 graden filmpje wil bekijken dan lijkt die film 20 keer uitvergroot dus totaal niks vergelijkend met de GearVR.
1 spelletje kon ik wel verdragen maar na 10 minuten toch ook weer gestopt.

Ik heb dan een virtual desktop app gekocht zodat ik alles door de VR bril kan zien.
via die app kan je ook youtube links laten afspelen in je VR.

Bvb:de film EVEREST leken de mensen zo gigantisch groot dat ik mij echt 5 centimeter groot voelde en het beeld is echt niet wat het is bij de GearVR
Ik heb de basis instellingen tot 3 keer toe opnieuw ingesteld maar het blijft hetzelfde,het is alsof ik in 360P aan het kijken ben,blokkerig en veel te groot

Is er misschien iemand die advies weet over dit apparaat waar de fout zou kunnen liggen?

Alvast bedankt
 
Ik ben geen medicus, maar ik kan me voorstellen dat zoiets per persoon verschillend kan zijn. Naar mijn beleving heeft zoiets met de evenwichtsorganen te maken.
De één wordt bij windkracht 2 op zee al zeeziek en de ander trotseert moeiteloos windkracht 10.

De techniek achter een virtual reality bril verschilt per merk en type bril en ik denk dat je zelf de beste voor jouw geschikte bril moet uitkiezen.
Wordt je bij de ene niet ziek zal je daarbij moeten blijven, wordt je van de andere wel ziek moet je deze zo snel mogelijk weg doen.

Testen over de beste bril zijn op internet moeilijk te geloven omdat dit voor elk persoon verschillend kan zijn, daarom lijkt mij een goed advies over de hardware niet te geven.

Nogmaals, ik heb geen kennis over deze medische wetenschap, maar het zal in die richting gezocht moeten worden.
 
Ik heb het nog eens geprobeerd maar het blijft met misselijkheid te eindigen
Heb die tips eens bekeken en helpen effectief wel
kleinigheidje eten en eventjes plat liggen doet wonderen :)

Ik heb het pakket inmiddels al te koop gezet daar ik er weinig plezier aan zal beleven

Bedankt alvast voor de tips :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan