oem cd vista word niet herkend in de drive !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
legale vista OEM

--------------------------------------------------------------------------------

ik ben in het bezit van een legale vista home premium OEM sp1
nu wil ik deze met behulp van Vlite voorzien van het sp2...
maar wanneer ik de cd in de drive plaats om een iso file aan te maken word de vista dvd niet herkend...
als ik nu de legale xp oem cd in de drive plaats word deze wel herkend , ook als ik da win 7 cd in de drive plaats word deze herkend..
de vista cd echter niet ; deze is niet beschadigd er zijn geen krassen te zien ..
wat kan hier de oorzaak zijn ..
om de iso aan te maken heb ik ..ashampoo burning studio 9 geprobeerd maar deze gaf aan dat er geen cd in de drive zat ..terwijl dit wel het geval was !!
hetzelfde met ULRA ISO pro en met IMG burn
__________________
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer eens met een andere dvd lezer. Eventueel ergens een externe USB DVD drive lenen indien je er geen hebt.
 
het is goed bedoelt van u echter is dat géén optie die ik overweeg te doen , de oorzaak moet hier achterhaalt worden want het betreffen 3 legaalle OEM versies en zoals ik eerder zei xp en de win7 worden aanvaard en herkend...
van de xp en de win 7 heb ik dan ook een geslipstreamde kunnen aanmaken ..
 
onder tussen ook maar eens de optie gedaan die werd aangeboden om een externe drive te gebruiken ; result in hetzelfde probleem , word niet herkend start ook niet op..
heb de bios instelling ingesteld om op te starten vanaf de drive ....met vista wilt hij dit niet maar met de xp en de win7 dan weer wel !!
wat is hier gaande !!
 
Als het niet aan de drive ligt, blijft er nietveel meer over... Vista DVD misschien onleesbaar geworden? Probeer hem eens in een andere PC te lezen. Als dat ook niet gaat denk ik dat je niet ver moet zoeken, ook al "ziet" de DVD er nog goed uit.
Wat bedoel je juist met volgende;
om de iso aan te maken heb ik ..ashampoo burning studio 9 geprobeerd maar deze gaf aan dat er geen cd in de drive zat ..terwijl dit wel het geval was !!
Gaat het hier over een nieuw leeg DVD medium? Dan is er misschien toch iets anders aan de hand...
 
het gaat niet om een nieuwe leegge cd ..de vista cd zit in de drive en met ashampoo burning studio9 kun je 3 opties selecteren
optie 1..cd/dvd/bleu ray schijf branden van een beeldbestand
optie 2..beeldbestand maken van cd / dvd
optie 3..beeldbestand maken van een project
ik kies voor optie 2 en krijg de melding plaats de cd in de drive "terwijl deze erin zit !! " open ik de drive dan om vervolgens terug toe te doen met de vista er in , krijg ik vervolgens weer de melding "plaats een schijf !!!
effe vermelden dat ik er eerst xp had opstaan ..en toen vista uitkwam .. ik deze wel kon gebruiken om een nieuwe instal te doen ..maar toen win7 uit kwam ik over gegaan ben naar de win7 ..en vergeten was de vista te slipstramen ..
daarom wilde ik dit nu doen ...maar onder vind nu problemen met deze vista cd/dvd


edit
dit topic wordt gesloten ...
heb vast gesteld dat deze cd zonder mijn weten is omgeruild ( dit heeft de jongste gedaan om een vriendje verder te helpen ; in de plaats van de opstartbaarre vista oem cd ben ik nu in bezit van een upgrade dvd ..)
kan hem daarover aanspreken maar dan heb ik nog steeds niet mijne dvd terug ....ook woont hij dus niet meer hier ..contact verbroken !
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan