Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou heel graag het verschil willen weten tussen een OEM versie en een retail versie?
Kan ik deze beide op meerdere pc's installeren?:vraagteken:

[OPLOSSING]De OEM licentie is na installatie gekoppeld aan de pc waarop je hebt geinstalleerd. De retail versie mag je meenemen naar een andere pc op voorwaarde dat hij maar op één pc tegelijkertijd is geinstalleerd.

Daarnaast heb je bij de retail versie in geval van problemen recht op ondersteuning door Microsoft.
Bij een OEM versie moet je voor ondersteuning terecht bij computerbouwer. Op het moment dat je een OEM versie zelf installeert, ben je zelf de computerbouwer en zul je eventuele problemen dus zelf moeten oplossen.

Qua werking van het besturingssysteem is er verder geen verschil. Persoonlijk zou ik de OEM nemen. Als je een nieuwe pc koopt zit daar toch ook weer een besturingssysteem bij, dus meenemen is niet echt nodig. Upgrade (de derde licentievorm) zou ik zeker niet doen, te veel gedoe met herinstalleren.[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De OEM licentie is na installatie gekoppeld aan de pc waarop je hebt geinstalleerd. De retail versie mag je meenemen naar een andere pc op voorwaarde dat hij maar op één pc tegelijkertijd is geinstalleerd.

Daarnaast heb je bij de retail versie in geval van problemen recht op ondersteuning door Microsoft.
Bij een OEM versie moet je voor ondersteuning terecht bij computerbouwer. Op het moment dat je een OEM versie zelf installeert, ben je zelf de computerbouwer en zul je eventuele problemen dus zelf moeten oplossen.

Qua werking van het besturingssysteem is er verder geen verschil. Persoonlijk zou ik de OEM nemen. Als je een nieuwe pc koopt zit daar toch ook weer een besturingssysteem bij, dus meenemen is niet echt nodig. Upgrade (de derde licentievorm) zou ik zeker niet doen, te veel gedoe met herinstalleren.
 
Neen dat is waar, maar de uitleg van Ivan klopt wel helemaal ;-

Yveske
 
We zullen maar denken dat we goed werk leveren.
hij zaagt niet meer dus is hij tevreden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan