office in menu start zetten als menu in windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo mensen

eens een moeilijke vraag
ik draai windows zeven en wat ik nu zou willen doen is als ik op start klik dan wil daar een map van office zetten en als ik er met de muis overga moet die uitklappen en moet ik excel of word enz... kunnen openen
weet niet als het mogelijk is maar toch eens vragen hier
vriendelijk bedankt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is niet zo heel moeilijk om dat op te lossen. Je maakt in je map Mijn documenten een nieuwe map aan die je bvb Office Snelkoppelingen noemt. Daarin sleep je uit je program files de snelkoppelingen die je wilt hebben. Nu deze map de koppelingen bevat sleep je de volledige map naar je startmenu. natuurlijk is het dan niet zo dat het zelf uitklapt 'onmouseover' maar dan heb je daar wel de koppelingen bijeen. maar waarom zet je ze niet in je werkbalk?
 
Het is niet zo heel moeilijk om dat op te lossen. Je maakt in je map Mijn documenten een nieuwe map aan die je bvb Office Snelkoppelingen noemt. Daarin sleep je uit je program files de snelkoppelingen die je wilt hebben. Nu deze map de koppelingen bevat sleep je de volledige map naar je startmenu. natuurlijk is het dan niet zo dat het zelf uitklapt 'onmouseover' maar dan heb je daar wel de koppelingen bijeen. maar waarom zet je ze niet in je werkbalk?
vriendelijk bedank
maar ik heb nu msn erin staan en die doet het wel als ik er met de muis over ga
zo wil ik die office ook hebben
 
vriendelijk bedank
maar ik heb nu msn erin staan en die doet het wel als ik er met de muis over ga
zo wil ik die office ook hebben

Ik heb de w7 wel liggen maar niet geïnstalleerd staan , dus kon ik het niet met zekerheid zeggen. dan gaat het dus mits te slepen wel lukken. laat nog even weten of dat zo is okee?
 
Ik heb de w7 wel liggen maar niet geïnstalleerd staan , dus kon ik het niet met zekerheid zeggen. dan gaat het dus mits te slepen wel lukken. laat nog even weten of dat zo is okee?

die map staat erin maar dat met de muis gaat niet
vriendelijk bedankt alvast
 
Heb je die verplaatst naar helemaal bovenaan? dan gaat het niet.
Het werkt enkel als je die officemap in start/programmas zet, tussen je overige programma's zo ver ik weet.
Helemaal bovenaan is het enkel een snelkoppeling, geen map.
 
Laatst bewerkt:
Waarom maak je geen nieuwe werkbalk van die map office.
Die komt dan rechts in de taakbalk te staan.
Rechtsklik op de taakbalk en kies nieuwe werkbalk maken.
Selecteer de map office en druk de knop ' map selecteren'
Of werk met koppelingen (zelfde werkwijze).
 
Hoe staat je start menu ingesteld?zie je de programma's die je veel gebruikt in de lijst staan?Ik heb het bij mij met alle manieren mogelijk geprobeerd maar het lukt op geen enkele manier om een map open te klappen door alleen maar met de muis er op te gaan staan.Msn heb ik niet maar vind het sraf dat die map bij u openklapt.
Kun je eens een prt sc maken hoe het er uit ziet voor en na het openklappen?
 
Ik heb als voorbeeld even een nieuwe werkbalk gemaakt, keuze was een mapje met muziek.
Je ziet de 26 nummers staan, het geheel ziet er uit zo als in de bijlage.
Met de snelkoppelingen die je maakte voor office gaat dat mooi zijn denk ik.
 

Bijlagen

  • nieuwe werkbalk.jpg
    nieuwe werkbalk.jpg
    65.7 KB · Weergaven: 77
Dat zijn de recent gebruikte programma's die in het startmenu worden bijgehouden.
Dat kan je zelf niet beinvloeden.
Het enige dat je zelf kan doen is wat we voorstelden, en dit (zie bijlage) denk ik.
 

Bijlagen

  • en dit.jpg
    en dit.jpg
    48.4 KB · Weergaven: 93
Een map vastzetten ken je enkel in menu start zoals in mijn afbeelding, en in de taskbar. niet in je geschiedenis die door windows word bijgehouden zo als jij vraagt.
dat kan je enkel uitschakelen, of inschakelen. dus wat eerder werd voorgesteld om die map te slepen kan je doen, maar wel naar de plaats die ik net opgaf via mijn bijlage.
Je vraagt het onmogelijke.
Lees post 2 van Antwanneke nog eens en neem er mijn afbeelding bij, dan word het duidelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan