Omschakelen naar andere browser

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wil gemakkelijk kunnen kiezen tussen de browsers die al geïnstalleerd zijn. Via Google vind ik wel omslachtige beschrijvingen om van browser te veranderen maar er moet toch een eenvoudige methode zijn,
 
Is het nu zoooooo moeilijk om een browser naar keus in te stellen als standaard browser?????????

Open gelijk welke browser en stel deze in als "standaard". Ben je die beu, stel dan een andere in als standaard.
 
je wilt kunnen kiezen tussen de browsers die al aanwezig zijn !
standaard zijn enkel de Edge en de IE11 aanwezig op de Windows 10
de Edge krijgt hier de voorkeur op de IE11
wil jij nog een andere browser gebruiken dan de Standaard meegeleverde browser's dan dien je deze dus eerst te installeren ...ga daarna via start > instellingen > systeem>standaard apps
en klik op de webbrowser kies vervolgens de browser die jij dus als de standaard browser wenst te gebruiken .

Ashampoo_Snap_2016.03.26_07h07m41s_001_.png
 
eens een vraagje uit nieuwsgierigheid
kun je dat niet gewoon meer doen zonder app bij windows 10 (of is de app hetzelfde als een snelkoppeling )

ik heb op mijn laptop twee browsers (windows 7 ) firefox en google chrome
je moet eigenlijk toch niet iedere keer een browser standaard maken ?
 
ja een app kun je vergelijken met een snelkoppeling..
nee het is niet nodig om telkens dit te veranderen .. ik heb hier op de Windows 10 standaard de Edge(aanbevolen )
maar heb dan van de IE11 en de Firefox een snelkoppeling in de taakbalk staan !
wil ik een andere browser gebruiken dan de standaard ingestelde Edge browser klik ik gewoon deze snelkoppelingen aan .
 
Een "app" is geen snelkoppeling. Een "app" in deze context is een applicatie. Standaard-apps refereert naar de applicatie die standaard gebruikt wordt voor het openen van internet locaties in dit voorbeeld. Met de nadruk op standaard dus. Wat is de standaard of default applicatie voor het openen van web locaties, muziek, video's, ...
Maw, wat dient er te gebeuren als ik op een hyperlink (URL) klik (bijvoorbeeld in een email)? Welke Webbrowser dient er dan te openen? Wat dient er te gebeuren wanneer ik op een mp3 muziekbestand klik? Welke muziekspeler dient er dan te openen? Dit zijn de instellingen bij de standaard-apps. Standaard-apps dus referend naar de voorkeur applicatie welke dient geopend te worden bij een bepaalde handeling.
 
eens een vraagje uit nieuwsgierigheid
kun je dat niet gewoon meer doen zonder app bij windows 10 (of is de app hetzelfde als een snelkoppeling )

ik heb op mijn laptop twee browsers (windows 7 ) firefox en google chrome
je moet eigenlijk toch niet iedere keer een browser standaard maken ?

Open gewoon een willekeurige browser, ga naar instellingen en daar kun je die browser instellen als "standaard" browser.
 
je wilt kunnen kiezen tussen de browsers die al aanwezig zijn !
standaard zijn enkel de Edge en de IE11 aanwezig op de Windows 10
de Edge krijgt hier de voorkeur op de IE11
wil jij nog een andere browser gebruiken dan de Standaard meegeleverde browser's dan dien je deze dus eerst te installeren ...ga daarna via start > instellingen > systeem>standaard apps
en klik op de webbrowser kies vervolgens de browser die jij dus als de standaard browser wenst te gebruiken .

Bekijk bijlage 16529

Dat komt al in de buurt. Kan ik dit niet als een snelkoppeling op mijn bureaublad krijgen? Dan moet ik maar één keer klikken om de keuze te kunnen maken anders vijf keer. En blijven onthouden waar die keuze kan gemaakt worden!
 
Laatst bewerkt:
Windows Start - Alle apps - Mozilla Firefox
Klik rechts op Mozilla Firefox - Meer - Bestandslocatie openen
Klik rechts op Mozilla Firefox Snelkoppeling.
Kopieren naar "Bureaublad (snelkoppeling maken)"
Doe dit ook voor je andere browsers.

Bestandslocatie.jpg

Snelkoppeling.JPG
 
Standaard apps aan start vastmaken.
Klik er rechts op en klik op "Aan Start vastmaken"
Als het programma open is zie je hem toch ook op de taakbalk
Als je er dan rechts op klikt kan je hem toch ook altijd aan de taakbalk vastmaken.

Standaard-apps.jpg
 
Men kan 10 snelkoppelingen naar 10 browsers op het bureaublad zetten, maar er zal slechts 1 browser de standaard browser zijn. Wilt u een andere browser als standaard, dan zul je dat nog steeds handmatig moeten instellen.
 
Standaard apps aan start vastmaken.
Klik er rechts op en klik op "Aan Start vastmaken"
Als het programma open is zie je hem toch ook op de taakbalk
Als je er dan rechts op klikt kan je hem toch ook altijd aan de taakbalk vastmaken.

Bekijk bijlage 16532
Bedankt Luc, zover heb ik het nu uitgevoerd. Het was simpeler geweest als ik nog een stap verder zou kunnen gaan dan had ik, bij het klikken, onmiddellijk de keuze tussen de browsers kunnen maken. Al die andere keuze mogelijkheden daar heb ik geen boodschap aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan