Status
Niet open voor verdere reacties.

HTML:
* De Euphony ADSL-producten zijn bedoeld voor privé-gebruik. Voor het product “EuSurf@No Limit” hanteert Euphony een zogenaamde “Fair Use Policy” (eerlijk gebruik). Dat betekent dat iedereen veel mag verbruiken, zolang dit de integriteit, stabiliteit en werking van het netwerk waarvan Euphony gebruik maakt voor haar ADSL-producten niet in gevaar brengt. [B][U]Zodra Euphony de melding binnen krijgt dat er een overdreven verbruik werd vastgesteld binnen een individuele surfsessie van een klant, kan de klant hierover een waarschuwing ontvangen. Indien de klant deze waarschuwing negeert houdt Euphony zich het recht voor om de klant voor minstens twee weken de snelheid van de verbinding drastisch te verminderen. Bij herhaaldelijk in gevaar brengen van het netwerk door overdreven verbruik houdt Euphony zich ook het recht voor om de lijn van de gebruiker tijdelijk stop te zetten.[/U][/B] Deze regels zijn er om iedereen een aangenaam surfervaring te garanderen.

Waarom den "No Limit" reclame gebruiken.

No Limit = Onbeperkt
 
In Nederland wordt bijna bij alle providers een Fair Policy gehanteerd.
Dit betekend in princiope geen download limiet , tenzij je het te gek maakt, dan zal er ingegrepen worden.
Het vreemde is wel dat nergens, maar dan ook echt helemaal nergens terug te vinden is waar deze limiet ligt. De vraag is dan ook: Wanneer wordt er ingegrepen ?
 
Ik had het deze nacht niet zo goed bekeken, ben nu wakkerder en ga eens zien waarover jullie het precies hebben.
Blijkbaar zitten er bij bepaalde providers nog addertjes onder het gras.
Na de stunt van euphony om me 6 weken na activatie een factuur te sturen (ik had 3 maand gratis) nu nog stuntwerk in hun reclame.
Ik heb het al vaak gezegd, eind dit jaar zeg ik mijn contract op.
 
Euphony.

Euphony.

Ik ben eens zo vrij geweest om naar euphonie te bellen over dit onderwerp.

Ik heb ze letterlijk de vraag gesteld tot welk aantal verbruik zij aanschouwen tot fair use policy.

Men heeft mij verteld dat als je 5 gig per dag zou downloaden.. iedere dag van de maand zij dit als te veel zouden aanschouwen. maar als ik op een 1 a 2 tot max 3 gig per dag aftik aanschouwen zij dit absoluut als normaal. (wat ook mijn verbuik is).

dus we gaan der van uit dat er 30 dagen zijn op een maand.

5 gig x 30 dagen = 150gig => te veel (hebben ze in principe het recht om u lijn tot 2 weken te vertragen)

3 gig x 30 dagen = 90 gig = > acceptabel.

Het gaat hier dan ook nog over ADSL dat niet overal over de volle 6mb/sec lijn beschikt aangezien niet alle infrastructuur voldoet aan de normen.

Maar toch voor het bedrage van 29.99€ / maand goed voor een pakweg 100gig/maand.. lijkt mij een fair price. waaraan iedere provider zou moeten meewerken!

Ik overweeg alvast om na jarenlang (als een van de eerste klanten van telenet) weg te gaan bij telenet.

Alleen heb ik beetje bang dat de service van een iets minder goede kwaliteit gaat zijn. Want persoonlijk als ik bel naar telenet bereik ik altijd wat ik nodig heb. Oke ik dring soms een beetje hard op. Maar ik doe dit echter omdat ik recht heb als consument op die service. zoals bv ik 2 maal een defecte modem heb gehad door jarenlang gebruik. -> ik spreek dan nog over de aller oude motorola reeks die zo groot was dat je d'r frisbee mee kon gooien. Deze is recent en kosteloos vervangen met een veel snellere modem waar ik ook echter zeer tevreden van ben.

Het is dus nu eventjes rustig nadenken ofdat ik deze stap echt wel wil nemen.. alleszins de prijs speelt al een heel belangrijke factor.

Zizo, dat is wat ik der van weet & d'r van denk.
 
Ik ga terug naar tele 2.
De technishe dienst belt me na een paar weken zelfs terug om te horen of de problemen opgelost zijn; en blijven.
Dat is mijn ervaring daar.
Van denken is nog niemand beter geworden.
Enkel wat ik weet telt voor mij.
 
Weet je wat het is ?, allemaal schreeuwen ze om toch voorál de snelste (EN duurste) aansluiting te nemen, want dan kun je lekker veel downloaden !!!!.
Maar als je dat dan vervolgens doet dan schreeuwen ze ineens moord en brand.

Net zoiets als: koop deze Ferrari, want die kan lekker hard, wel zo'n 300 !
en dan in kleine lettertjes: als U harder rijdt dan 120 dan bent U in overtreding!.
 
Rare vergelijking, maar daar komt het inderdaad op neer he.
Het is daar in Nederland duidelijk niet beter dan hier bij ons.
 
deze hollander heeft sinds 2 jaar een laptopje 80gb om te leren met mijn provider hetnet.nl heb ik nog nooit last gehad .mijn schoonzoon riemst.be heeft eerst telenet2 gehad daarna overgestapt naar een ander die sneller en beter zou zijn .hij heeft nog nooit zoveel ellende gehad en is sinds kort weer terug bij telenet 2 en hij is weer tevreden .
 
deze hollander heeft sinds 2 jaar een laptopje 80gb om te leren met mijn provider hetnet.nl heb ik nog nooit last gehad .mijn schoonzoon riemst.be heeft eerst telenet2 gehad daarna overgestapt naar een ander die sneller en beter zou zijn .hij heeft nog nooit zoveel ellende gehad en is sinds kort weer terug bij telenet 2 en hij is weer tevreden .

Telenet2 bestaat niet!!!
U bedoelt waarschijnlijk Tele2
 
Dan moet het nu base zijn geworden, tele2 is opgekocht.

weeral een slachtoffer van de globalisering (eenheidsworst): ik heb ooit nog voor versatel op de technische dienst gewerkt toen die opkwamen in BE. dat is dan na een tijdje samengesmolten met scarlett om even later opgekocht te worden door tele2. en bij deze zitten die dus mee in het concern KPN. waar dus base, orange, mobistar etc in zitten. die verdraaide hollanders toch hé ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan