E-mail ONGEWENSTE é mail

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik krijg tegenwoordig ong een goede week zo, wel zo'n 40 mails per dag van alles en nog wat
ik verplaats ze naar Ongewenste é-mail en verwijder dan wat er in de map zit maar ze komen soms terug binnen terwijl ik ze aan 't verwijderen ben

Heb de functie Spamfilter van Telenet in mijn One

Vroeger had ik Kaspersky Total Séc. en had dat nooit misschien eens een enkele keer 1 of 2.

Houd die Defender dan toch minder tegen of wat ?

Wat kan ik daar nog aan doen aub?
 
zie : https://www.pctuts.be/threads/ongewenste-mails-blokkeren.245751/

even zoeken op de site alvorens een vraag te stellen is altijd een goed idee ....

1696761654916.png
 
Vroeger had ik Kaspersky Total Séc. en had dat nooit misschien eens een enkele keer 1 of 2.
Houd die Defender dan toch minder tegen of wat ?
Noch Kapersky, noch Defender hebben iets met ongewenste mails te maken... Dat zijn virus- en malware beschermingen.
Zij kunnen niet raden wat jij gewenst of ongewenst vindt.

Een spamfilter kan dat wel : op voorwaarde natuurlijk dat je het helpt te "leren" ... en dat doe je duidelijk niet ...
 
Teveel op niet nader te noemen site's gezeten?, krijg je ook zo'n toevloed aan spam. (ervaring :rolleyes:)

En kijk even hier;
 
Pwned of Pawned slaat op de omstandigheid dat je mailaccount is gehacked en dat er ongewenste spam wordt verstuurd naar anderen, naar je adressen lijst etc... vanuit jouw naam !
 
Laatst bewerkt:
Nee, dat betekent Pwned niet, Philip. Je e-mailaccount hoeft dan helemaal niet gehacked te zijn. Pwned betekent dat je e-mailadres is buitgemaakt. Het wordt dan verkocht aan spammers. Dus precies wat hier aan de hand zou kunnen zijn.
 
@porrelaar : ik moet u teleurstellen ....

[citaat]

In de context van cyberbeveiliging betekent "pawned" dat een e-mailadres is blootgesteld in een datalek. Dit betekent dat de gegevens van het e-mailadres, zoals het e-mailadres zelf, het wachtwoord en andere persoonlijke gegevens, in handen zijn gekomen van een onbevoegde derde partij.
Een pawned e-mailadres kan worden gebruikt om toegang te krijgen tot andere online accounts die zijn gekoppeld aan dat e-mailadres. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren door een wachtwoord reset-link te versturen naar het pawned e-mailadres. De ontvanger van de link kan dan een nieuw wachtwoord instellen voor het account, waardoor hij of zij toegang krijgt tot het account.
Er zijn een aantal stappen die u kunt nemen om uw gegevens te beschermen als u een pawned e-mailadres heeft:
  • Wijzig uw wachtwoord voor alle accounts die zijn gekoppeld aan het pawned e-mailadres.
  • Schakel tweefactorauthenticatie in voor alle accounts die dit ondersteunen.
  • Houd uw wachtwoorden veilig en gebruik unieke wachtwoorden voor elk account.
  • Meld u aan voor een dienst zoals Have I Been Pwned om te controleren of uw e-mailadres in andere datalekken is besmet.
In het Nederlands wordt de term "pawned" soms ook vertaald als "gehackt" of "gecompromitteerd".

In het geval van 'Have I Been Pwned' wordt de term "pawned" gebruikt om aan te geven dat het e-mailadres is opgenomen in de database van de site. Deze database bevat gegevens van e-mailadressen die zijn blootgesteld in bekende datalekken.
Als u een e-mail ontvangt met de mededeling dat uw e-mailadres "pawned" is, is het belangrijk om de bovenstaande stappen te nemen om uw gegevens te beschermen.

[einde citaat]
 
In het geval van 'Have I Been Pwned' wordt de term "pawned" gebruikt om aan te geven dat het e-mailadres is opgenomen in de database van de site. Deze database bevat gegevens van e-mailadressen die zijn blootgesteld in bekende datalekken.
We hadden het over de website Have I Been Pwned. Doorgaans is niet je e-mailaccount buitgemaakt (dat is je e-mailadres plus het bijbehorende wachtwoord, bijvoorbeeld van je Google account of je Telenet account of je Microsoft account), maar enkel je e-mailadres. Dat bedoelde ik te zeggen.
Wel kan daarbij het wachtwoord zijn buitgemaakt van de website waar jij dat e-mailadres gebruikte, maar dat is een ander wachtwoord dan het wachtwoord van je e-mailaccount. Ik ga er hierbij natuurlijk van uit dat je voor iedere website een ander wachtwoord gebruikt.
 
Pwned of Pawned slaat op de omstandigheid dat je mailaccount is gehacked en dat er ongewenste spam wordt verstuurd naar anderen, naar je adressen lijst etc... vanuit jouw naam !
Dan deze ook maar aanpassen want die klopt ook niet.
Alleen je e-mailadres staat in die databases, bij een echte hack kan er wel via jouw naam e-mails worden verstuurd maar voorkomen de meeste providers dat door je een weigering mail te sturen want dan ben je echt gehackt.
 
Noch Kapersky, noch Defender hebben iets met ongewenste mails te maken... Dat zijn virus- en malware beschermingen.
Zij kunnen niet raden wat jij gewenst of ongewenst vindt.

Een spamfilter kan dat wel : op voorwaarde natuurlijk dat je het helpt te "leren" ... en dat doe je duidelijk niet ...
Denk dat die spamfilter maar alleen zal werken met m'n Telenet adres
 
hoezo ??? zit met drie accounts op één mail app, mijn spam filter is actief op alle drie .... uiteraard moet je dat voor ieder é-mail account instellen ... logisch toch!
Die is van Telenet en werkt in Telenet mail en kan daar zelf niets bij instellen en de mails van m'n vrienden komen allemaal toe in m'n Hotmailadres
 
Tot mijn stomme verbazing blijk je het bij het rechte eind te hebben... Telenet laat niet toe dat je zelf je lijst van spammers vs. veilige verzenders beheert !!! Ze zijn zo arrogant om te beweren dat hun algoritmes dat voor jou volautomatisch doen, dat die lijsten dagelijks worden bijgewerkt en dat ze daardoor altijd up-to-date zijn.


Dat is van een zo verregaande stupiditeit dat ik het niet voor mogelijk had gehouden !
Conclusie : in de telenet-account (op zich !) moet je alles spam die zij erdoor laten glippen maar voor lief nemen.

Maar ... dat is enkel het einde van het verhaal indien je de mails van telenet ook leest in hun webmail.
Als je de mailaccount echter in een goede mailcliënt stopt (Outlook, Thunderbird, etc...) kan je uiteraard lokaal op je PC nog altijd de technologie die deze programma's in huis hebben aanwenden om mails, eens in de Inbox, alsnog lokaal naar spam te laten verplaatsen.

Ofwel - en dat is eenvoudiger - hou je die Telenet mail-account maar voor bekeken en gebruik je die/lees je die niet langer... moeten ze maar zo stom niet zijn. Geen wonder dat het slechter en slechter gaat bij Telenet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan