Online databank maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

broere69

Steunend lid
Vip Lid
Beste ,

ik werk bij de vlaamse overheid ,
En de IT is bezig met nieuwe software aan het schrijven zeggen ze al 4 jaar en ik wil niet bij de pakken blijven zitten ,
Nu zijn we de inventaris aan het opbouwen in excel gewoon ,maar zou liever gewoon online of toch op zijn minst iets op de server willen plaatsen waar alle 5 buiten diensten kunnen inloggen en verder werken in hun file ,nu doen ze het ook in excel en de vrijdag sturen ze die door naar ik en ik plaats ze dan telkens op de server van het werk. maar ik wil z'n scriptje laten draaien dat we de inventaris gewoon vanop de server kunnen invullen.



Mijn andere vraag is wil ook een soort track en trace systeem invoeren online omdat we veel bruikleen hebben en transport en kunnen alles volgen dan iemand suggesties ?

mvg
 
Mja.... ik weet niet of die vraag van die inventaris (en barcode scanners ed) ooit van jou kwam. Maar hier weer hetzelfde verhaal.
Eerst en vooral. Wat je wilt bereiken is niet even "snel" op te zetten. Een online databank met login vanuit verschillende faciliteiten, een goede beveiliging, de te volgen procedures enzo... dat alles is geen project voor iemand met beperkte IT kennis. Niet slecht bedoeld, maar je gaat dit anders moeten aanpakken. Er is een IT dienst mee bezig?
 
Beste ,

ik werk bij de vlaamse overheid ,
En de IT is bezig met nieuwe software aan het schrijven zeggen ze al 4 jaar en ik wil niet bij de pakken blijven zitten ,

Als de Vlaamse overheid mij hiervoor een job kan aanbieden, geen enkel probleem dan. ;)


Nu zijn we de inventaris aan het opbouwen in excel gewoon ,maar zou liever gewoon online of toch op zijn minst iets op de server willen plaatsen waar alle 5 buiten diensten kunnen inloggen en verder werken in hun file ,nu doen ze het ook in excel en de vrijdag sturen ze die door naar ik en ik plaats ze dan telkens op de server van het werk.

Is dat dan zo echt moeilijk. Er zijn zoveel werknemers die van thuis inloggen op de servers van het werk.
Trouwens ik kan me ook inloggen op de servers van Tax on Web om mijn belastingaangifte in te vullen. Is toch ook een dienst van de overheid.
Ik zou trouwens Access aanraden voor stockbeheer.
 
idd die vraag kwam ook van mij van die scanner ,maar de IT heeft dat al afgewimpeld geen geld genoeg besparing ,:-( ze willen dat allemaal goe draait maar ze willen niet investeren dan kan het niet renderen e. ik ben begonnen nu in acces nie gemakkelijk maar lukt een beetje maar zal nog een opleiding volgen voor acces
 
Je kan eventueel met een eenvoudige scanner dit in excel laten zetten en dan het excel bestand naar csv omzetten en dit importeren in bv een database.
Kan ook helemal via het netwerk gaan als je bv xampp zou kunnen instaleren of via een andere webhosting die wel goed afgeschermd moet zijn.
 
ik ben begonnen nu in acces nie gemakkelijk maar lukt een beetje maar zal nog een opleiding volgen voor acces

Als je een online databank wil maken, dan zou een opleiding SQL en MySQL wat toepasselijker zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan